کتاب کتاب جامع دلبستگی (سه جلدی)

Handbook of Attachment
(نظریه، پژوهش ها و کاربردهای بالینی)
  • 15 % تخفیف
    1,200,000 | 1,020,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: وانیا وانیا
    نویسنده:
کد کتاب : 57229
مترجم :
شابک : 978-6008496298
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1258
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت
تعداد جلد : 3

معرفی کتاب جامع دلبستگی (سه جلدی) اثر جاد کسیدی

این کتاب راهنما که به طور گسترده به عنوان مرجع علمی در مورد دلبستگی در نظر گرفته می شود، نظریه و تحقیقات پیشرفته را با کاربردهای بالینی در هم می آمیزد. محققان برجسته منشا و توسعه نظریه دلبستگی را بررسی می کنند. ارائه دیدگاه های بیولوژیکی و تکاملی؛ و نقش فرآیندهای دلبستگی را در روابط، از جمله پیوندهای والد-کودکی و روابط عاشقانه بررسی می کند. پیامدهای سلامت روان و روان درمانی با مروری بر مداخلات دلبستگی مثالی برای کودکان و نوجوانان، بزرگسالان، زوج ها و خانواده ها مورد بررسی قرار می گیرد. مشارکت کنندگان در مورد بهترین شیوه ها در ارزیابی بحث می کنند و ابزارها و پروتکل های موجود را به طور انتقادی ارزیابی می کنند. از نظر مقامات اصلی، این کار جامع بیش از یک مرجع استاندارد در مورد دلبستگی است – و به کتابی ضروری در این زمینه تبدیل شده است. پوشش این کتاب شامل خاستگاه و توسعه نظریه دلبستگی است. دیدگاه های بیولوژیکی و تکاملی؛ و نقش فرآیندهای دلبستگی در شخصیت، روابط و سلامت روان در طول عمر را به طور کامل مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد.
این کتاب توسط غلامرضا محمودی ترجمه شده و توسط نشر وانیا به چاپ رسیده است.

کتاب کتاب جامع دلبستگی (سه جلدی)

جاد کسیدی
جود آن کسیدی استاد روانشناسی و مدرس برجسته در دانشگاه مریلند است. کسیدی در سال 1991 به دلیل مشارکتهای اولیه شغلی خود در روانشناسی رشد ، جایزه انجمن روانشناسان آمریکایی Boyd McCandless را دریافت کرد. او عضو انجمن روانشناسی آمریکا ، بخش 7 (روانشناسی رشد) و انجمن علوم روانشناسی است.کسیدی کتاب راهنمای دلبستگی: نظریه ، تحقیق و مفاهیم بالینی را با فیلیپ شیور ویرایش کرد. او نویسنده دو تک نگاری درباره نظریه دلبستگی است که توسط انجمن تحقیقات در زمینه رشد کودک منتشر شده است. یکی از این تک نگاره ها ، ام...
دسته بندی های کتاب جامع دلبستگی (سه جلدی)
قسمت هایی از کتاب جامع دلبستگی (سه جلدی) (لذت متن)
گرچه وجود دلبستگی های چندگانه امری عادی است ولی منابع دلبستگی مانند هم عمل نمی کنند. یک نوزاد تمایزی روشن بین مراقبینش نشان می دهد و ارجحیت خاصی برای مراقب اولیه و اصلیش قائل است. (کولین، 1985، 1987؛ کامینگز، 1980). حتی اگر چند مراقب به طور منظم در دسترس باشند، نوزاد به ویژه به هنگام ناراحتی به دنبال برقراری و حفظ نزدیکی با یکی از آن ها است (اینزورث، 1967، 1982). نوزاد هم چنین به هنگام جدایی از منبع دلبستگی اصلی خود بیشترین اعتراض را نشان می دهد (شافر و امرسون، 1964) و در محیط های ناآشنا توسط حضور همین منبع آرام می گیرد (ریکیوتی، 1974؛ شیل، سولیوم و بیون، 1984). بنابراین، منبع دلبستگی صرفا یک عضو گروه حمایت کنندگان نیست، بلکه فردی است که نوزاد با وی پیوندی تنگاتنگ دارد. بالبی (1958، 1982/1969) این گرایش به شکل دهی یک دلبستگی خاص را «تک گرایی» نامید و آن را جنبه ای مهم از کارکرد دلبستگی در افزایش بقا معرفی کرد.