کتاب تاریخ نهضت های دینی سیاسی معاصر

Tarikhe Nehzat Haye Dini
کد کتاب : 57252
شابک : 978-9644011726
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1390
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ نهضت های دینی سیاسی معاصر اثر علی اصغر حلبی

نویسنده در کتاب پیش رو نهضت های دینی - سیاسی مسلمانانی را که در راه آزادی و استقلال و مقابله با استبداد قدم برداشته اند در کشور های مختلف ایران، ترکیه، مصر، سوریه، لبنان، هند، لیبی، پاکستان و عربستان در دوازده فصل به صورت جامع توصیف می کند و جای تفکر در رابطه با درستی یا نادرستی این نهضت ها را برای خوانندگان باقی می گذارد.

کتاب تاریخ نهضت های دینی سیاسی معاصر

علی اصغر حلبی
دكتر «على‌اصغر حلبى » از محققان، مؤلفان و مترجمان پركار و كوشاى معاصر است. وى فرزند على‌اكبر است و در سال 1323 در اردبيل متولد شد.تحصيلات ابتدايى و متوسطه را همراه با مقدمات عربیت و فقه و اصول و منطق و فلسفه در مدارس قديم همان شهر پيش استادان فراگرفت. او داراى ليسانس فلسفه از دانشگاه تهران است، سپس چند سال براى ادامه‌ى تحصيلات عالى به دانشگاه ادينبوره [ادينبورگ] در اسكاتلند، سفر كرد و در سال 1359 از همان دانشگاه، درجه‌ى دكتراى فلسفه و فرهنگ اسلامى گرفت.
قسمت هایی از کتاب تاریخ نهضت های دینی سیاسی معاصر (لذت متن)
نهضت اصلاحی ولی الله، که تبلور کامل خود را در کوشش های سید احمد برلاوی و شاه اسمعیل نواده ی ولی الله یافت، حول مفهوم مصلحت می چرخید، یعنی تأسیس نوعی دولت خیرخواه و رفاه جوی که مبتنی بر پیوند رشد انسان با نیروهای خلاق جهان باشد. ولی هم روزگار و هم محیط آن روز برای کامیابی چنین نهضت انقلابی ناسازگار بود. ناگزیر، نتیجه این بود که نهضت هرچند با اشتیاق و حرارت بسیار مطرح شده بود، به زودی وقتی که با واقعیت ها مواجه گردید تاثیر خود را از دست داد.