کتاب فیلم در فیلم

Film in Film
کد کتاب : 5769
شابک : 9789641940234
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 84
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب فیلم در فیلم اثر بهرام بیضایی

در فیلم نامه ی فیلم در فیلم، خیلی هوشمندانه، نوآورانه و جذاب به صورت داستانی پیچیده و تودرتو که تمامی ندارد، به مشکلاتی که گریبان هنر فیلم سازی در ایران را گرفته پرداخته می شود. مشکلاتی چون سانسور، امکانات و بضاعت، سردرگمی ها، به چالش کشیدن درونیات و… .

کتاب فیلم در فیلم

بهرام بیضایی
بهرام بیضایی (زاده ۵ دی‌ماه ۱۳۱۷ در تهران) کارگردان سینما و تئاتر و نمایش‌نامه نویس و فیلمنامه نویس و پژوهشگر ایرانی است.‏‏بیضایی علاوه بر کارگردانی و نمایش‌نامه نویسی، در سینما عرصه‌های دیگری چون تدوین، ساخت عنوان بندی و تهیه کنندگی را هم تجربه کرده‌است.‏وی کارگردان برخی از بهترین و ماندگارترین آثار سینمای تاریخ ایران است.چریکه تارا، مرگ یزدگرد، باشو غریبه کوچک، شاید وقتی دیگر، مسافران و سگ کشی از مهم‌ترین آثار وی هستند.‏خانواده‌اش اهل کاشان...
قسمت هایی از کتاب فیلم در فیلم (لذت متن)
در این عصر موثر که نهضت گل و فواره چهره ی نوینی به جامعه انقلابی ما داده، ما اهالی غیور گذر دردار اسبق و زیر طاقی سابق که بدون هیچ سوپیشینه ای همواره از نظر لطف برزن محل محروم مانده ایم، کرارا و مکررا تقاضا داریم التفاتن دستور فرمایند این گذر که قرنها از قافله تمدن عقب مانده، یک شبه ره صد ساله پیموده در اسرع وقت با اقدام به آسفالت به دنیای متمدن مربوط شود.