کتاب گنج قلعه ی متروک

Ganje Ghaleye Matrouk
رمان نوجوان
کد کتاب : 57810
شابک : 978-9646003798
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1391
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب گنج قلعه ی متروک اثر خسرو باباخانی

گنج قلعه‌ی متروک داستانی‌است به نقل از پسر‌بچه‌ای نوجوان که پدرش به تازگی‌ها به قهوه‌خانه می‌رود، مدت‌های زیادی آن‌جا می‌ماند و وقتی برمی‌گردد داستان‌هایی از شاهنامه را که در آنجا شنیده است روایت می‌کند. اما رفتار پدر چند روزی است عوض شده. سهراب از زبان هوشنگ درویش حرف‌هایی در رابطه با گنج شنیده است. هوشنگ، درویشی است که با ارواح و اجنه در ارتباط است و حالا قرار است همراه پدر و سهراب کارهایی برای رسیدن به گنج انجام دهند.

کتاب گنج قلعه ی متروک

خسرو باباخانی
خسرو باباخانی در شهریورماه سال 1338 در تهران به دنيا آمد و تحصیلات خود را تا سطح دیپلم در رشته ریاضی ادامه داد. از سن 26 سالگی با مجلات كیهان بچه‌ها، سوره نوجوان و سروش نوجوان همكاری كرده و در مقطعی نیز با وزارت ارشاد به‌ عنوان داور و كارشناس همكاری داشته است. دبيري جشنواره‌هاي سراسری داستان بسيج و مهر حوزه هنري، داوري كتاب سال جمهوري اسلامی، دفاع ‌مقدس و جشنواره شهيد حبيب غني‌پور از جمله مسووليت‌هاي وي بوده‌اند.
قسمت هایی از کتاب گنج قلعه ی متروک (لذت متن)
سرم را محکم چند بار تکان دادم و چند بار چشم هایم را با فشار باز و بسته کردم. اشباح ناپدید شدند. خدایا عجب جایی گرفتار شده بودم؟! نه راه پیش داشتم و نه راه پس. آخر این چه حرف هایی بود که درباره قلعه گفتند؟ اگر نمی گفتند حتما این قدر نمی ترسیدم و دچار وهم و خیال نمی شدم. کاش اصلا گردنم می شکست و آن دروغ شرم آور را نمی گفتم، تا مجبور نشوم به این جهنم پا بگذارم.