کتاب دهکده پر ملال

Boredom Village
کد کتاب : 5796
شابک : 9786002297297
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 260
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دهکده پر ملال اثر امین فقیری

مجموعه ایست از چند داستان کوتاه به قلم امین فقیری و چاپ انتشارات چشمه که در حال و هوای زندگی روستایی روایت می شود. قصه هایی که هرکدام موضوعی مستقل دارند و فضایی متفاوت را به تصویر می کشند، اما در کنار یکدیگر نمایی کلی از زندگی روستایی با تمام فراز و فرودها، آداب و رسوم، روابط اجتماعی، باور ها و عقایدی که در زندگی مردم جریان دارد به نمایش می گذارند.

کتاب دهکده پر ملال

امین فقیری
امین فقیری متولد ۳۰ آذر ۱۳۲۲ در شیراز، پژوهشگر، نمایش‌نامه‌نویس و نویسنده ایرانی است.فقیری در شیراز به دنیا آمد و در خانواده‌ای اهل کتاب و فرهنگ برزگ شد. وی برادر ابوالقاسم فقیری فارس‌شناس معروف است. وقتی که در لباس سپاه دانش به روستا رفت زندگانی تلخ روستاییان او را واداشت تا از آن‌ها بنویسد. وی حاصل چهار سال نوشتن را همگی در نخستین مجموعهٔ داستانی خود به نام دهکدهٔ پرملال در سن ۲۳ سالگی انتشار داد. این کتاب تا قبل از انقلاب ۵ بار چاپ شد ولی پس از آن اجازه چاپ نیافت. ...
قسمت هایی از کتاب دهکده پر ملال (لذت متن)
در گرما و سکوت بعد از ظهر و چرا فقط دوستش می داشتم! چه می داند عشق چیست؟ آیا هم خوابگی است؟ نمی دانم چه توقعی از عشق دارم. عصر در ایوان رو به پنجره نشستم نیامد! جایش خالی بود. نیلوفر آبی من که پیچک خیال من بود پرپر شده بود. غروب که در کوچه های ده پرسه زدم ندیدمش، می دانستم که از من توقعات دیگر دارد و من که همیشه خنگ بوده ام نسبت به عقیده ام با خیالش با بدبختیم به خواب رفتم.