کتاب زندگی ات را مرتب کن!

The Art of Minimalism
کد کتاب : 58238
مترجم :
شابک : 978-6227383164
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 102
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب زندگی ات را مرتب کن! اثر اولیویا تلفورد

«زندگی‌ات را مرتب کن» با فصلی به نام «با مرتب کردن تختخواب‌تان شروع کنید» شروع می‌شود. روشن است که نویسنده تا حدودی تحت تاثیر کتاب معروف «تختخوابت را مرتب کن» است، اما به آن وابسته نیست و در حد آن کتاب باقی نمی‌ماند. «اولیویا تلفورد» روان‌شناس حوزه‌ی رفتارگرایی شناختی است و به این حوزه از روان‌شناسی، توجه ویژه دارد. او کتابی نیز درباره‌ی درمان رفتاری شناختی نوشته است که تمرکز اصلی آن بر کاهش استرس و بهبود افسردگی است. بنابراین توجه ویژه‌ی او به زندگی و ذهن انسان است و حرف‌هایش بن‌مایه‌ی روان‌شناختی قدرتمندی دارد.
تلفورد بیش از هر چیز بر مینیمالیسم متمرکز است. تا جایی که تقریبا در تمام نوشته‌هایش، توجه به سادگی و کاهش عناصر عینی و ذهنی دیده می‌شود. تلفورد در معرفی خود نیز همیشه از عبارت مینیمالیست استفاده می‌کند. او رویکرد کمینه‌گرایی و سادگی را در همه‌ی جنبه‌های زندگی، از وسایل موجود در اتاق‌ها و آشپزخانه گرفته تا در کمیت و کیفیت آدم‌هایی که با آن‌ها رابطه داریم و آن‌چه در ذهن‌مان انباشته‌ایم، مورد توجه قرار می‌دهد. در این کتاب نیز تلفورد با استفاده از مینیمالیسم، سعی دارد روش‌های ساده‌ای را برای سازماندهی ذهن و زندگی‌مان ارایه دهد.

کتاب زندگی ات را مرتب کن!

اولیویا تلفورد
اولیویا کمی به مینیمالیسم وسواس دارد. اولیویا که در حال بزرگ شدن با خانواده ای پر تنش و درهم و برهم ، از جمله والدین احتکارکن بود ، مصمم بود هر کاری لازم است برای کنترل محیط خود و ساده سازی زندگی خود از اشیاء مادی انجام دهد. او معتقد است که بیشتر به معنای شادتر بودن نیست و این مربوط به رهایی خود از اشتیاق همه جانبه برای داشتن مالکیت است. تمرکز او همیشه بر روابط خوب ، تجربیات و مراقبت از روح بوده است -مکانهایی که شما زندگی و شادی واقعی پایدار را پیدا خواهید کرد. اولیویا به عنوان یک مینیمالیست ...
دسته بندی های کتاب زندگی ات را مرتب کن!