کتاب فرزندپروری مبتنی بر دلبستگی ایمن

The Power of Showing Up
کد کتاب : 58283
مترجم :
شابک : 978-6229788011
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 252
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معجزه حضور
The Power of Showing Up
کد کتاب : 83794
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-9644186738‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 283
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب فرزندپروری مبتنی بر دلبستگی ایمن اثر دنیل جی سیگل

یکی از بهترین پیش‌بینی‌کننده‌های علمی برای رفتار هر کودک - از نظر شادی، موفقیت تحصیلی، مهارت‌های رهبری و روابط معنادار - این است که آیا حداقل یک بزرگسال در زندگی‌شان به طور مداوم برای او ظاهر شده است یا خیر. در عصر برنامه‌ریزی‌ها و حواس‌پرتی‌های دیجیتال، ظاهر شدن برای فرزندتان ممکن است به نظر سخت بیاید. اما همانطور که نویسندگان پرفروش دنیل سیگل و تینا پین برایسون با اطمینان خاطر توضیح می دهند، لازم نیست برای این کار زمان، انرژی یا پول زیادی صرف کنید. در عوض، نشان دادن به معنای ارائه کیفیت حضور است. و به محض درک چهار عنصر سازنده رشد سالم کودک، ارائه آن ممکن می شود. سیگل و برایسون آن را چهار اصل می نامند:

• ایمن: همیشه نمی‌توانیم کودک را از آسیب محافظت کنیم یا از انجام کاری که منجر به جریحه‌دار شدن احساسات می‌شود اجتناب کنیم. اما وقتی به کودک احساس پناهگاه امن می دهیم، او می تواند خطرات لازم برای رشد و تغییر را بپذیرد.
• دیده شده: واقعا دیدن یک کودک به این معنی است که ما به احساسات او - اعم از مثبت و منفی - توجه می کنیم و تلاش می کنیم تا با آنچه در ذهن او اتفاق می افتد هماهنگ شویم.
• تسکین یافته: تسکین دادن به معنای فراهم کردن یک زندگی آسان نیست. این در مورد آموزش به فرزندتان است که چگونه با سختی زندگی کنار بیاید و به او نشان دهید که در طول مسیر با او خواهید بود. یک کودک آرام می داند که هرگز به تنهایی رنج نخواهد برد.
• اطمینان: وقتی کودک می‌داند که می‌تواند بارها و بارها روی شما حساب کند در مواقع ضروری به خود شما رجوع خواهد کرد.

کتاب فرزندپروری مبتنی بر دلبستگی ایمن

دنیل جی سیگل
دنیل جی سیگل (متولد 17 ژوئیه 1957) استاد بالینی روانپزشکی در دانشکده پزشکی UCLA و مدیر اجرایی انستیتوی میندزایت است.دانیل جی سیگل مدرک پزشکی خود را از دانشکده پزشکی هاروارد دریافت کرد و تحصیلات پزشکی خود را در دوره فوق لیسانس در UCLA با آموزش در کودکان و روانپزشکی کودک، نوجوان و بزرگسال انجام داد.وی به عنوان یک پژوهشگر ملی تحقیقات سلامت روان در UCLA خدمت کرد و به بررسی تعامل خانواده با تأکید بر چگونگی تأثیر تجربیات دلبستگی بر احساسات، رفتار، حافظه اتوبیوگرافیک و روایت پرداخت.
نکوداشت های کتاب فرزندپروری مبتنی بر دلبستگی ایمن
Drs. Siegel and Payne Bryson teach us how a parent can make a child feel safe, seen, soothed, and secure, even if he or she didn’t have that in their own childhoods.
دکتر سیگل و پین برایسون به ما می آموزند که چگونه یک والدین می توانند به کودک احساس امنیت، دیده شدن، آرامش و امنیت بدهند، حتی اگر در دوران کودکی خود چنین احساسی نداشته باشد.
Michael Thompson

قسمت هایی از کتاب فرزندپروری مبتنی بر دلبستگی ایمن (لذت متن)