کتاب خردمندی بدن

Focusing
(تمرکز بر بدن در عرصه روان درمانی)
کد کتاب : 58286
مترجم :
شابک : 978-6229753613
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 205
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1978
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب خردمندی بدن اثر ایجن گندلین

من و همکارانم در دانشگاه های شیکاگو و السور، روی سوالاتی که معمولا درمانگران از آنها گریزان هستند مطالعه کرده ایم. چرا اغلب درمان ها موفق نیستند؟ چرا نمیتوانیم تغییر قابل ملاحظه ای در زندگی مراجعان مان ایجاد کنیم؟ در موارد نادری که درمان موفقیت آمیز است، درمانگر و مراجع چه می کنند؟ چه موضوعی مانع موفقیت درمان می شود؟
برای دست آوردن جواب، پرونده های درمانی متعددی، از درمان های کلاسیک گرفته تا درمان های نوین را مطالعه کردیم. هزاران ساعت جلسات درمانی ضبط شده را کلمه به کلمه بررسی کردیم، نتیجه بررسی های ما با اکثر درمانگران حرفه ای، تفاوت زیادی داشته
متوجه شدیم که مراجعان موفق، به راحتی از روی صدای ضبط شده جلساتشان قابل شناسایی بودند. منظور از مراجعان موفق کسانی هستند که تغییرات قابل ملاحظه ای در تست های روان شناختی و زندگی شان داشتند. این مراجعان نادر چه کار متفاوتی در جلسات درمانی انجام می دادند؟ تشخیص تفاوتشان کار بسیار ساده ای بود. اولین بار که این تفاوت را کشف کردیم، توانستیم به دانشجوهایمان آموزش دهیم تا آنها نیز بتوانند مراجعان موفق را شناسایی کنند.
هدف کتاب حاضر این است که به شما بگوید آنها چه می کردند و شما میتوانید چه کار بکنید، این مهارت کمیاب یا بهتر است بگوییم، این فعالیت درونی فقط مناسب اتاق های درمان نیست بلکه روشی برای مقابله با هر مشکل و در هر موقعیتی به شمار می رود.

کتاب خردمندی بدن

ایجن گندلین
ایجن تی گندلین (زاده یوجن گندلین ؛ 25 دسامبر 1926 - 1 مه 2017) فیلسوف آمریکایی بود که شیوه های تفکر و کار با روند زندگی ، حس جسمانی و "فلسفه ضمنی" را توسعه داد. اگرچه وی در زمینه روانشناسی هیچ مدرکی نداشت ، تحصیلات پیشرفته وی با کارل راجرز ، تمرین طولانی مدت روان درمانی و نوشته های گسترده وی در زمینه روانشناسی باعث شده است که وی در این زمینه بیشتر از فلسفه شناخته شده باشد. او زیر نظر کارل راجرز ، بنیانگذار درمان مشتری مداری ، در دانشگاه شیکاگو تحصیل کرد و در سال 1958 دکترای فلسفه خود را دریاف...