کتاب زیست روانی قدرت

The psychic life of power
نظریه هایی درباره انقیاد
کد کتاب : 58308
مترجم :
شابک : 978-6227450040
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 162
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زیست روانی قدرت اثر جودیت باتلر

به عنوان شکلی از قدرت، انقیاد متناقض است. تحت سلطه قدرتی بیرونی از خود، شکلی آشنا و دردناک است که قدرت به خود می گیرد. با این حال، شکل‌گیری فرد به‌عنوان یک سوژه، به همان قدرت وابسته است، این کاملا چیز دیگری است. اگر به پیروی از فوکو، قدرت را به‌عنوان شکل‌دهنده سوژه نیز بدانیم، همان شرط وجود و مسیر میل آن را فراهم می‌کند. قدرت صرفا چیزی نیست که ما برای وجود خود به آن وابسته ایم، بلکه آن چیزی است که بازتاب را نیز شکل می دهد. این کتاب "زیست روانی قدرت" چالش برانگیز و شفاف با تکیه بر هگل، نیچه، فروید، فوکو و آلتوسر، نظریه‌ای درباره شکل‌گیری سوژه ارائه می‌کند که تأثیرات روانی قدرت اجتماعی را به صورت دوسویه روشن می‌کند.
اگر هگل و نیچه را جدی بگیریم، «زندگی درونی» آگاهی و در واقع وجدان، نه تنها توسط قدرت ساخته می‌شود، بلکه به یکی از راه‌هایی تبدیل می‌شود که در آن قدرت در ذهنیت لنگر می اندازد. نویسنده به شیوه ای که در آن زندگی روانی توسط عملکرد اجتماعی قدرت ایجاد می شود، و اینکه چگونه آن عملیات اجتماعی قدرت توسط روانی که تولید می کند، پنهان و تقویت می شود، می پردازد. قدرت دیگر به عنوان «درونی» توسط یک سوژه موجود درک نمی شود، اما سوژه به عنوان یک اثر دوسوگرایانه قدرت ایجاد می شود، اثری که از طریق عملکرد وجدان صحنه سازی می شود.

کتاب زیست روانی قدرت

جودیت باتلر
جودیت باتلر (Judith Butler‎) (زادهٔ ۲۴ فوریه ۱۹۵۶) فیلسوف پساساختارگرا و منتقد فمنیست آمریکایی است و در زمینه‌های فمینیسم، نظریه فراهنجار، فلسفه سیاسی و علم اخلاق صاحب نظر است. وی دارای کرسی استادی در رشته ادبیات در دانشگاه کلمبیای شهر نیویورک است.او مدرک دکترای خود را در سال ۱۹۸۴ از دانشگاه ییل دریافت کرد. پایان‌نامهٔ وی با عنوان مباحث شهوت، بازتاب اندیشه‌های هگل در قرن بیستم فرانسه بود.نخستین اثر وی آشفتگی جنسیتی نام دارد که در سال ۱۹۹۰ به چاپ رسید و بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ نسخه ا...