کتاب فرار از مدرسه

escape from school
کد کتاب : 5833
شابک : 978-9640000014
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 243
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فرار از مدرسه اثر عبدالحسین زرین کوب

فرار از مدرسه داستان زندگی و اندیشه‌های ابوحامد محمد غزالی (فیلسوف، متکلم و فقیه ایرانی و از بزرگ‌ترین مردان تصوف سده پنجم هجری) است. این کتاب را عبدالحسین زرین‌کوب به شیوه زندگی‌نامه نویسی در سال ۱۳۵۳ به رشته تحریر درآورده و انتشارات امیرکبیر آن را به چاپ رسانده است.
در مورد کتاب می‌خوانیم که غزالی زندگی نسبتا کوتاه اما آکنده از فعالیت و تحرک داشته و تحولات شگرف زندگی او تنوع وسیعی در آثارش ایجاد کرده و مخصوصا تأثیر قابل ملاحظه‌ای در افکار و آثار علماء بعدی اسلام داشته است.
غزالی یکی از بزرگانی است که به نسبت زندگی‌نامه فکری را خود در کتاب ارجمند المنقذ من الضلال آورده و این زندگی‌نامه با قلم موشکاف و فخیم عبدالحسین زرین‌کوب با نثری روان و کم‌پیرایه در این کتاب آمده است.
بهاءالدین خرمشاهی در نقد این کتاب، فرار از مدرسه را ارزشمندترین اثر عبدالحسین زرین‌کوب می‌داند.
عبدالحسین زرین‌کوب ادیب، تاریخ‌نگار، منتقد ادبی، نویسنده، و مترجم برجستهٔ ایران معاصر بود. آثار او به‌عنوان مرجع عمده در مطالعات تصوف و مولوی‌شناسی شناخته می‌شود.وی از تاریخ‌نگاران برجستهٔ ایران است و آثار معروفی در تاریخ ایران و نیز تاریخ اسلام دارد. این آثار به‌دلیل بیان ادبی و حماسی تاریخ از آثار پرفروش در میان ایرانیان هستند.
زرین‌کوب بیش از چهار دهه در دانشگاه تهران، ادبیات فارسی، تاریخ اسلام و تاریخ ایران تدریس کرد و پس از انقلاب، با مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی همکاری کرد، از جمله این که ۶۵۰۰ کتاب و مجله را به دائرةالمعارف بزرگ اسلامی اهدا کرد.

کتاب فرار از مدرسه

عبدالحسین زرین کوب
عبدالحسین زرین کوب ادیب، تاریخ نگار، منتقد ادبی، نویسنده، و مترجم برجستهٔ ایران معاصر است. آثار او به عنوان مرجع عمده در مطالعات تصوف و مولوی شناسی شناخته می شود. وی از تاریخ نگاران برجستهٔ ایران است و آثار معروفی در تاریخ ایران و نیز تاریخ اسلام دارد. این آثار به دلیل بیان ادبی و حماسی تاریخ از آثار پرفروش در میان ایرانیان هستند.زرین کوب بیش از چهار دهه در دانشگاه تهران، ادبیات فارسی، تاریخ اسلام و تاریخ ایران تدریس کرد و پس از انقلاب، با مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی همکاری کرد، از جمله این...