کتاب گابو و مرسدس

A Farewell to Gabo and Mercedes
یک بدرود
کد کتاب : 59153
مترجم :
شابک : 978-6227566420
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

گابو و مرسده خداحافظ
A Farewell to Gabo and Mercedes
کد کتاب : 58371
مترجم :
شابک : 978-6004615044
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب گابو و مرسده خداحافظ اثر رودریگو گارسیا

در مارس 2014، گابریل گارسیا مارکز، یکی از چهره های ماندگار ادبیات قرن بیستم، به بیماری‌ای مبتلا شد که حتی مرسده بارچا، زنی که بیش از پنجاه سال در کنارش زندگی کرده بود، نیز از بهبودی او قطع اید کرد. مارکز که در میان دوستدارانش با لقب محبت آمیز «گابو» خطاب می‌شد، در آن زمان حدودا هشتاد و هفت سال داشت و با بیماری زوال عقل نیز دسته و پنجه نرم می کرد، در همان زمان، مرسده خطاب به رودریگو می گوید: « گمان می‌کنم پدرت از این بیماری جان سالم به در نبرد» رودریگو با شنیدن این سخنان از خود می پرسد: «آیا پایان زندگی این‌گونه آغاز می شود؟» و همین سوال موجب می‌شود که برای پرده برداشتن از اتفاقات واپسین روزهای عمر پدرش قلم به دست بگیرد و نوشته اش به روایتی صمیمی و صادقانه تبدیل شود که نه تنها رویداد های پیش از مرگ مارکز را بازگو می کند بلکه شخصیت خاص او را نیز آشکار می سازد.

کتاب گابو و مرسده، خداحافظ! ترکیبی از خاطرات درخشان و گزارش های دلخراشی است که جزئیات زندگی یکی از نوابغ دنیای ادبیات را روایت می کند، و تصویری افشاگرانه از خانواده ای را به دست می دهد که با رنج فقدان عزیزشان روبرو هستند. در مرکز این روایت مردی قرار دارد که حتی در آسیب پذیرترین وضع جسمانی و زوال عقلش، شوخ‌طبعی خود را حفظ کرده است، ابو همزمان با آنکه غرق در محبت و توجه اطرافیانش است، با معضل حافظه ای که از دست خواهد داد (و البته از دست داده) دست به گریبان سات، او در این مسیر از همراهی همیشگی و صمیمانه همسرش مرسده که همواره تاثیر شگرفی بر زندگی و کار او داشته بهره می برد.

گابو و مرسده، خداحافظ! روایتی تلخ و شیرین، زیرکانه و تکان دهنده است که میراث باشکوه والدین رودریگو را ستایش می کنند و همزمان دریچه ای بی سابقه به زندگی خصوصی یکی از غول های ادبی جهان می گشاید. این کتاب هدیه ای جذاب به مخاطبان گابریل گارسیا مارکز در سراسر جهان است و یادبودی ارزشمند به قلم نویسنده ای که او را خیلی خوب می شناسد.

کتاب گابو و مرسده خداحافظ

رودریگو گارسیا
رودریگو گارسیا (انگلیسی: Rodrigo García؛ زادهٔ ۲۴ اوت ۱۹۵۹) یک کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و فیلم‌بردار اهل کلمبیا است. وی از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.وی کارگردان فیلم‌هایی همچون چهار اتاق، آلبرت نابز، سوپرانوز، شش فوت زیر زمین، چیزهایی.... و عشق بزرگ بوده است.
دسته بندی های کتاب گابو و مرسده خداحافظ