کتاب اقتصاد سیاسی

An Introduction to Marxist Economic Theory
کد کتاب : 58467
مترجم :
شابک : 978-9647703369
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1969
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 29
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب اقتصاد سیاسی اثر ارنست مندل

کتاب اقتصاد سیاسی، تبیینی فشرده از اصول مقدماتی مارکسیستی را فراهم می‌آورد. تحلیلی منسجم از تناقضات درونی سرمایه‌داری، که افول بالقوهٔ نظام سرمایه‌داری را در خود نهفته دارد. تناقضاتی از قبیل تمرکز ثروت در دست‌های عدهٔ بسیار کمی از افراد، اضافه تولید که باعث شکل‌گیری بحران‌های اقتصادی ادواری می‌شود و گرایش نزولی نرخ متوسط سود و رشد جهان‌گستر طبقهٔ کارگر با دقت در پی بررسی روندهایی است که به درک تداوم آن کمک کرده و چگونگی جهان گستری نظام مالکیت خصوصی را بیان می‌کند.
این کتاب در اواسط دههٔ ۱۹۶۰، اوج شکوفایی اقتصاد سرمایه‌داری نوشته شده است، و چاپ دهم آن در سال ۲۰۰۵ مقدمه جورج نواک یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان سوسیالیست آمریکا را به همراه دارد.

کتاب اقتصاد سیاسی

ارنست مندل
ارنست مندل (زاده ۱۹۲۳-درگذشته ۱۹۹۵) اقتصاددان، نظریه‌پرداز و مبارز کمونیست بلژیکی و یکی از رهبران جنبش تروتسکیستی بود.مندل در سال ۱۹۲۳ در شهر فرانکفورت آلمان در یک خانواده کمونیست و انقلابی به دنیا آمد. پدرش عضو گروه اسپارتاکیست‌ها بود و هم‌رزم رزا لوکزامبورگ و کارل لیبنکشت. طی سال‌های دهه ۱۹۳۰ گروه اسپارتاکیست‌ها از زاویه کمونیستی - انقلابی و با سر سختی هم با فاشیسم هیتلری در آلمان مبارزه می‌کرد و هم علیه ضدانقلاب استالینی در اتحاد شوروی. مندل بخش انقلابی منشعب ...