کتاب دوازده متن باستانی

ِDavazdah Matne Bastani
  • 85,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: سخن سخن
    نویسنده:
کد کتاب : 58566
شابک : 978-6005942590
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 375
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دوازده متن باستانی اثر بیژن غیبی

"دوازده متن باستانی" اثری است از دکتر "بیژن غیبی" که در آن متون برجسته‌ی باستانی را که طی بیست و پنج سال به تدریج منتشر شده بودند، یک جا گردآوری کرده و با تجدید نظری سراسری، در کنار هم منتشر ساخته است. دکتر "بیژن غیبی" این اثر را که در سیصد و هفتاد و پنچ صفحه به انتشار رسیده، با همکاری بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار از انتشارات سخن، به چاپ رسانده و در اختیار مخاطبین قرار داده است.
کتاب پیش رو در واقع مجموعه‌ای از "دوازده متن باستانی" است که به زبان پهلوی موجود بوده و دکتر "بیژن غیبی" در قامت مصحح و مترجم آنها ظاهر شده و سعی کرده تا هر اثر را علاوه بر ترجمه به زبان فارسی، به نحوی ارائه کند که برای مخاطب امروزی نیز قابل درک باشد. در این راستا دکتر "بیژن غیبی" هر جا که لازم بوده، به "دوازده متن باستانی" برگزیده شده برای این کتاب، تعلیقات و حاشیه‌نویسی‌های ارزشمندی را اضافه کرده و آن را به اثری که خواندنش برای مخاطب لذت‌بخش و مفید است، تبدیل کرده است.
"دوازده متن باستانی" که برای این کتاب انتخاب شده‎اند، در فواصل سال‌های 1987 تا 2012 میلادی به انتشار رسیده‌‌اند اما این شکل از ارائه‌‌ی جامع و در کنار هم داستان‌های "گزارش شطرنج"، "داستان یوشت فریان"، "ماه فروردین روز خرداد"، "یادگار زریران"، "آمدن شاه بهرام ورجاوند"، "سورسخن"، "خویشکاری ردیکان و اندرز به کودکان"، "فرخ‌نامه"، "تخمه شماری زرتشت"، "چیم درون"، "چیم کشتی" و "آفرین پیغامبر زرتشت"، برای نخستین بار در کتاب "دوازده متن باستانی" به همت دکتر "بیژن غیبی" اتفاق افتاده و به همت انتشارات سخن، در اختیار مخاطبین علاقمند به ادبیات، علی‌الخصوص ادبیات باستانی قرار گرفته است.

کتاب دوازده متن باستانی