کتاب فلسفه از چهل نگاه

Philosophy in 40 ideas
  • 65,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: فرمهر فرمهر
    نویسنده:
کد کتاب : 58783
مترجم :
شابک : 978-6229529591
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 89
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فلسفه از چهل نگاه اثر آلن دوباتن

رسالت فلسفه آن است که به ما خردورزی بیاموزد و از رنج زندگی‌مان بکاهد. این کتاب، هنرمندانه، با گردآوری چهل ایده‌ی محوری فلسفی ما را در سفری از فلسفه‌ی غرب و شرق با خود همراه می‌کند.
با نگاهی به مراسم چای، یا قدم زدن در جنگل بامبو و شیوه‌ی گل‌آرایی با خرد شرق آشنا می‌شویم و از فرهنگ غرب مکتب‌های مهمی‌چون رواقی‌گری و ماکیاولیسم نکاتی بدیع می‌آموزیم.
این راهنمای فلسفی دیگر بار با ما از نیچه،‌هایدگر، کنفوسیوس و بودا می‌گوید و مفاهیمی‌بنیادین چون عشق، شغل، اضطراب، خودشناسی و خوشبختی را بازخوانی می‌کند تا تسلی‌بخش زندگی روزمره‌مان شود و به رسالت نخستین خود دعوتمان می‌کند: پرسشگری.

کتاب فلسفه از چهل نگاه

آلن دوباتن
آلن دوباتن، زاده ی 20 دسامبر 1969، نویسنده ی سوییسی/انگلیسی است.دوباتن در زوریخ به دنیا آمد. پدرش که در مصر به دنیا آمده بود، به سوییس مهاجرت کرد و از موسسان یک شرکت سرمایه گذاری شد و بعد از آن، ثروت هنگفتی به دست آورد. او یک خواهر دارد و دوازده سال اول زندگی اش را در سوییس گذرانده است.دوباتن برای تحصیل، به مدرسه ای شبانه روزی در آکسفورد فرستاده شد و زبان انگلیسی را آموخت. او در رشته های تاریخ و فلسفه تحصیل کرد و مقطع دکتری را در رشته ی فلسفه ی فرانسه در دانشگاه هاروارد آغاز کرد اما به خاطر ن...