کتاب شیش و بش

Shish and Bash
نمایشنامه
کد کتاب : 5903
شابک : 978-9646900288
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 88
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب شیش و بش اثر محمد چرمشیر

در این نمایش نامه طنز، رویدادهایی از روابط و کشاکش بین دو خانواده مختلف، یعنی خانواده "حاج محمدباقر یزدی" و خانواده "حاج اسعد صحاف باشی" به تصویر کشیده می‌شود. در وسط این داستان، درخواست غیرمنتظره‌ای توسط "صحاف" به "یزدی" ارائه می‌شود؛ او می‌خواهد دکان خود را که در نزدیکی دکان "صحاف" واقع شده، از "یزدی" خریداری کند. اما "یزدی" از این پیشنهاد منصرف می‌شود و این مسئله منجر به ایجاد اختلافات جدی بین این دو خانواده می‌شود.

واژه "مراد"، پسر "صحاف"، به "لیلا"، دختر "یزدی"، علاقه‌مند می‌شود و عشق را در دل‌هایشان می‌انگیزد. همچنین، "نوروز"، نوکر "صحاف"، تصمیم می‌گیرد با "گلی"، دختر "کلفت یزدی"، ازدواج کند. گزمه‌ای هم در تصمیم به ازدواج با "عمه خانم"، خواهر "صحاف" دخیل می‌شود.

این توالف و رویدادها باعث تشدید اختلافات و دشمنی‌های بین دو خانواده می‌شود و داستان ادامه پیدا می‌کند.

کتاب شیش و بش

محمد چرمشیر
محمد چرمشیر، نمایشنامه نویس، دراماتورژ و مدرس دانشگاه، متولد ۱۳۳۹ در تهران است. چرم شیر، بیش از پنجاه نمایشنامه ی‌چاپ شده دارد و تعداد زیادی نمایشنامه منتشر نشده.نمایشنامه های محمد چرمشیر، به زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و …ترجمه شده است و آثارش علاوه بر ایران، در انگلستان، آمریکا، آلمان، فرانسه، هند، ایتالیا و بنگلادش به اجرا رفته است.از جمله نمایش نامه های منتشر شده‌ی چرمشیر می توان به پروانه و یوغ، روایت عاشقانه ای از مرگ در ماه اردیبهشت، همه چیز میگذرد تو نمیگذری، کب...