کتاب فرزندت را فالو کن

Mass media and children
مهارت های تربیت فرزند در عصر رسانه
کد کتاب : 59434
شابک : 978-6008441878
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 218
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب فرزندت را فالو کن اثر سلمان هاشمیان

مهارت های تربیت فرزند در عصر رسانه
کشکمش انسان با خود و جامعه و دیگران، ازجمله مسائل و دغدغه‌هایی است که از ابتدای تاریخ، هر انسانی با آن روبه‌رو بوده و دراین‌باره راه گریزهایی را یافته است. در قرن اخیر، کشمکش انسان با فناوری و معضلاتی که از این مواجهه به وجود آمده است، هر روز، رنگی تازه می‌یابد. همچنین، برای زیست در جامعه‌ای پیشرفته، شناخت فناوری، بدون رویارویی با آن امکان‌پذیر نیست.
نسل امروز که نسل z نامیده می‌شوند، از همان ابتدا با ابزارهای مختلف فناوری، جهان را می‌شناسند. به همین دلیل، والدین باید به این شناخت برسند که رسانه چه تأثیراتی بر کودک و نوجوان می‌گذارد. باید بدانند رژیم درست مصرف رسانه‌ و قوانین مدیریت فضای مجازی و موبایل و نیز راهکارهای کاهش وابستگی بچه‌ها به رسانه و فضای مجازی چیست.
والدین با خواندن کتاب فرزندت را فالو کن، در کنار رسیدن به پاسخ سوالات یادشده، قادر می‌شوند با مسائل یادشده در قالب داستان، هم‌ذات‌پنداری کرده و فهم راحت‌تری در این زمینه به دست آورند. باید بدانیم امروزه سواد، تنها داشتن تحصیلات عالی نیست؛ بلکه فرزندان ما برای پرورش صحیح و کم‌مخاطره نیازمند والدینی هستند که سواد تربیت آن‌ها را در همۀ زمینه‌ها داشته باشند، ازجمله سواد رسانه.

(برگرفته از متن ناشر)

کتاب فرزندت را فالو کن

قسمت هایی از کتاب فرزندت را فالو کن (لذت متن)
نکند کسی از فرسنگها آن طرف اقیانوس بر فرزند ما تأثیر بگذارد و ما در یک متری او نتوانیم موثر باشیم چرا ما ناخواسته درگیر دنیای رسانه ای شده ایم. فرزندتان به مدرسه میرود در مدرسه از او می خواهند تحقیقی اینترنتی انجام دهد به خانه نرسیده از شما درخواست لپ تاپ و مودم می کند یکی از اقوام برای فرزندش تبلت میخرد و دختر شما با حسرت به تبلت او نگاه میکند. پسرها داخل کوچه دور هم جمع میشوند و درباره آخرین مدل آیفون گفت وگو میکنند بسیاری از والدین میدانند رسانه ها به شدت بر فرزندانشان تأثیر میگذارند؛ اما کاری هم نمی توانند انجام دهند.