کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن

Think Like a Rocket Scientist
کد کتاب : 59439
مترجم :
شابک : 978-6222542917
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 376
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

در فهرست «کتاب هایی که زندگیتان را دگرگون می کنند»

معرفی کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن اثر اوزان وارول

کتاب «مثل یک دانشمند موشکی فکر کن» اثری نوشته «اوزان وارول» است که نخستین بار در سال 2020 به انتشار رسید. نویسنده با اشاره به شباهت های میان اکتشافات علمی و رسیدن به موفقیت های شخصی، با بخش «پرتاب» کار خود را آغاز می کند: تشویق مخاطبین به بهره برداری از قدرت ابهام، استفاده از آزمایش های فکری، و نترسیدن از رویارویی با ناشناخته ها. قدم بعدی، «شتاب گرفتن» است که شامل راهکارهایی برای پیش بردن ایده ها می شود، از جمله تلاش برای ثابت کردن نادرستی یک موضوع به منظور یافتن موضوعات درست، و انجام آزمایش های مختلف به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت های یک ایده. در بخش سوم، «رسیدن به هدف»، «وارول» بر این نکته تأکید می کند که آزمایش کردن و شکست خوردن، بهتر از این است که همیشه مسیرهای قدیمی و شناخته شده را برگزینیم.

کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن

اوزان وارول
«اوزان وارول»، زاده 1 دسامبر 1981، نویسنده و استاد دانشگاه در دانشکده حقوقی «لوییس و کلارک» است.
نکوداشت های کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن
Varol’s masterful analysis explains complicated scientific principles and connects them to ordinary life.
تحلیل استادانه «وارول»، قواعد علمی پیچیده را توضیح می دهد و آن ها را به زندگی عادی مرتبط می سازد.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A charming and insightful read on innovation.
اثری جذاب و خردمندانه درباره نوآوری.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

An accessible and practical book.
کتابی قابل فهم و کاربردی.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن (لذت متن)
هر زمان از فضای راحت و روشنی که نور دارد، فاصله می گیریم، ترس و وحشت وجودمان را در بر می گیرد. ما در موقعیت های تاریک دچار هراس می شویم و فکر می کنیم دیگر اینجا پایان دنیا است. اما تردید و عدم اطمینان هیچ وقت جهان را به پایان نمی رساند. برعکس، عدم اطمینان باعث ایجاد شادی، کشف حقایق تازه و رشد استعدادهای ما می شود.

موقعیت عدم اطمینان زمانی پیش می آید که با کاری رو به رو می شویم که هیچکس دیگری قبلا نکرده است و دست کم لحظه ای چیزهایی را می بینیم که شخص دیگری قبل از ما آن ها را ندیده است. اگر تردید را به جای دشمن، دوست خود بدانیم، زندگی بسیار جالب تر می شود و بهره بیشتری از آن می بریم.

علاوه بر این، بیشتر اتاق های تاریک به جای یک در، دو در دارند. بسیاری از راه هایی را که ما برای کشف ناشناخته ها طی می کنیم، برگشت پذیر هستند. «ریچارد برانسون»، یکی از چهره های موفق حوزه کسب و کار می گوید: «می توانید قدم به جلو بگذارید، همه چیز را ببینید و بعد اگر مشکلی بود و خواستید، می توانید برگردید و به سمت در مقابل بروید.» شرط آن این است که درها را پشت سر خود قفل نکنید.