کتاب دولت رفاه

The Welfare State
(چشم اندازهای چپ و راست)
کد کتاب : 59456
مترجم : رضا امیدی
شابک : 978-6227489705
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 194
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب دولت رفاه اثر مجموعه ی نویسندگان


"دولت رفاه" به قلم "کلاوس افه"، "فردریش فن هایک" و دیگر نویسندگان، اثری است که در آن "چشم‌اندازهای چپ و راست" پیرامون این مفهوم، واکاوی می‌شود. نویسندگان این کتاب همگی از مفسران برجسته علوم اجتماعی‌اند که امروزه در آلمان مشغول به کار هستند و کار آنها، به ویژه در مورد "دولت رفاه"، هم در اروپا و هم در ایالات متحده بسیار تأثیرگذار بوده است. تضادهای "دولت رفاه" شامل گزیده‌ای از مهمترین جستارها پیرامون "دولت رفاه" از "چشم‌اندازهای چپ و راست" است. نوشته‌های سیاسی در این کتاب اساسا به منشأ مشکلات کنونی – آنچه "کلاوس افه" «بحران مدیریت بحران» می‌نامد - در دولت‌های سرمایه‌داری رفاهی پرداخته است. نویسندگان نشان می‌دهند که چرا در دوره کنونی، این دولت‌ها دیگر قادر به مدیریت کامل مشکلات و درگیری‌های سیاسی-اجتماعی ناشی از جوامع سرمایه‌داری متاخر نیستند و در مورد دوام پیشنهادهای سوسیالیستی راست جدید و دموکراتیک برای بازسازی "دولت رفاه" بحث می‌کند. این کتاب همچنین بینش‌های تازه و نافذی را در مورد طیف وسیعی از موضوعات دیگر، از جمله جنبش‌های اجتماعی، احزاب سیاسی، قانون، سیاست‌های اجتماعی و بازار کار ارائه می‌دهد.
"کلاوس افه"، "فردریش فن هایک" و دیگر نویسندگان، نه تنها نظریه خود را درباره بحران "دولت رفاه" مطرح می‌کنند، بلکه درک ما را از سایر نظریه‌ها از طریق نقدهای شفاف و مقایسه‌های روشنگرانه گسترش می‌دهند. این اثر برای هر کسی که می‌خواهد مطالعات اخیر در مورد نظریه‌های دولت و نقش سیاست اجتماعی در حفظ ساختار سیاسی و اقتصادی سرمایه‌داری را درک کند، ضروری است. اما بهتر از همه این است که نویسندگان عبارات را به وضوح تعریف می‌کنند، پرسش‌های واضحی را مطرح می‌نمایند و به نظر می‌رسد از ایجاد افکار پر جنب و جوش در ذهن مخاطبان خود لذت می‌‌برند.

کتاب دولت رفاه

نکوداشت های کتاب دولت رفاه
Claus Offe's analysis of the advanced capitalist state is continually interesting. Steeped in contemporary social science and shunning Marxist clichés, such as 'sharpening contradictions' or 'formal democracy,' he develops in these essays an original view of the welfare state crisis and explores with great subtlety possible coalitions and pathways of a socialist politics.
تحلیل کلاوس اوفه از دولت سرمایه داری پیشرفته پیوسته جالب است. غرق در علوم اجتماعی معاصر و دوری جستن از کلیشه های مارکسیستی، مانند «تشدید تضادها» یا «دموکراسی رسمی»، او در این مقالات دیدگاهی بدیع از بحران دولت رفاه ایجاد می کند و با ظرافت فراوان ائتلاف های احتمالی و مسیرهای یک سیاست سوسیالیستی را بررسی می کند.
Albert O. Hirschman

Offe not only postulates his own theory of welfare state crisis, but broadens our understanding of other theories through his lucid critiques and insightful comparisons.
اوفه نه تنها نظریه خود را در مورد بحران دولت رفاه مطرح می کند، بلکه درک ما از سایر نظریه ها را از طریق نقدهای شفاف و مقایسه های روشنگرانه خود گسترش می دهد.
(Deborah A. Stone

قسمت هایی از کتاب دولت رفاه (لذت متن)
ایدئولوژی از دیدگاه اجتماعی - علمی، مجموعه کمابیش همبسته ای از اندیشه هایی است که پایه ای برای کنش سیاسی سازمان یافته به وجود می آورد. چه این کنش برای حفظ روابط قدرت نظام موجود باشد، چه برای اصلاح یا بر انداختن آن. بنابراین همه ایدئولوژی ها: الف ) شرحی از نظم موجود ارائه می دهند که معمولا «جهان بینی» است. ب) الگویی از آینده ای مطلوب و تصوری از جامعه خوب ایجاد می کنند.