کتاب منسیوس

Mengzi
  • 38,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: ققنوس ققنوس
    نویسنده:
کد کتاب : 59578
مترجم :
شابک : 978-6220403784
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 182
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 300BC
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب منسیوس اثر منسیوس

منسیوس از شخصیت‌های صاحب‌نام مکتب کنفوسیوس، فیلسوف چینی، است. مکتب کنفوسیوس حتی امروزه یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مکاتب به شمار می‌رود، مکتبی که خاستگاه آن خاور دور است.
منسیوس همانند کنفوسیوس چهل سال در سراسر چین سفر کرد و از این طریق به پند و اندرز پادشاهان مختلف پرداخت. کتاب منسیوس، یکی از آثار مهم کلاسیک مکتب کنفوسیوس است و در چهارده باب به بیان اندیشه‌ها و آموزه‌های مکتب کنفوسیوس و شخص منسیوس می‌پردازد. آرای منسیوس در باب مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نیز مسائل مربوط به زندگی فردی انسان‌ها در خور توجه و تأمل است.
گفتنی است این کتاب از زبان چینی ترجمه شده و از بهترین کتاب‌های گروه ادبیات تعلیمی چین دوران باستان است.

کتاب منسیوس

منسیوس
مِنگ‌زی یا منسیوسفیلسوف چینی سدهٔ چهارم پیش از میلاد است. او در ۳۷۲ (پ.م) در ایالت ژو متولد شد و در ۲۸۹ (پ.م) در ۸۳ سالگی درگذشت. او پیرو کئونگ چی نوادهٔ کنفوسیوس بود و در راه گسترش و به کرسی نشاندن اندیشه‌های کنفوسیوس کوشا بود. اندیشه‌های او در شکل‌دادن نوکنفوسیوس‌گرایی اثرگذار بود.او را دومین فیلسوف مهم کنفسیوس‌گرایی پس از خود کنفوسیوس می‌دانند.
دسته بندی های کتاب منسیوس
قسمت هایی از کتاب منسیوس (لذت متن)
منسیوس گفت: «میان کشتن کسی با شمشیر و کشتن او با سیاست تفاوتی وجود دارد؟» پادشاه گفت: «خیر، تفاوتی با یکدیگر ندارند.» منسیوس گفت: «مردم از گرسنگی رنگ بر چهره ندارند، در حومه ی شهر مردم از گرسنگی مرده اند در حالی که مطبخ شما مملو از گوشت است و در اسطبل شما اسب های فربه وجود ارد... وقتی زمامداری خود را ودر مردمش می نامد، چطور می تواند آنان را به حال خود رها کند تا طعمه ی حیوانات شوند؟ آیا این گونه نقش پدر را برای آن ها بازی می کند؟!...»