کتاب کتاب جامع آداب معاشرت در محیط کار

Emily Post's the etiquette advantage in business : personal skills for professional success
مهارت های فردی برای موفقیت حرفه ای
کد کتاب : 59912
مترجم :
شابک : 978-6006895789
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 424
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب جامع آداب معاشرت در محیط کار اثر مجموعه ی نویسندگان

کتاب جامع آداب معاشرت در محیط کار به قلم امیلی پست و جمعی از سایر نویسندگان، نکات کلیدی بسیاری جهت ایجاد محیط کاری بهتر و همچنین ارتبا‌ط‌گیری موثر در این محیط را با زبانی قابل درک در اختیار شما قرار می‌دهد.
آگاهی از نحوه‌ی رفتار مطلوب در زمینه‌های مختلف کاری در محیط کار نه تنها شما را به فردی بهتر، با اعتماد به ‌نفس‌تر و دلنشین‌تر تبدیل می‌کند، بلکه باعث ایجاد روابطی پایدارتر و ثمربخش‌تر با همکارانتان هم می‌شود، روابطی که شما و شرکت‌تان را به سوی تحقق اهداف مشترک‌تان سوق می‌دهد.
با توجه به مشاغل سیار امروزی، افزایش محبوبیت مفهوم کار تیمی در کسب و کار، و اهمیت روزافزون در نظر گرفتن تفاوت‌های فرهنگی و حساسیت‌های نسلی در بازار کار جهانی، در حال حاضر مهارت‌های فردی شما بیش از هر زمان دیگری کلید موفقیت شما در زمینه‌ی کار محسوب می‌شوند، و این آداب اجتماعی است که شما را در ایجاد روابطی مطلوب یاری می‌کند.
هدف کتاب جامع آداب معاشرت در محیط کار ایجاد اعتماد به ‌نفس در شماست، اعتماد به ‌نفسی که از شناخت رفتارهای مناسب، و همچنین شناخت علت آن حاصل می‌شود. توصیه‌های ما در این کتاب براساس اصول زیربنایی ملاحظه، احترام و صداقت و ایجاد رفتارهایی براساس این اصول قرار دارد که شما را به سمت تربیت و آداب‌دانی هدایت می‌کند. با برخورداری از چنین شناختی خودتان می‌توانید «رفتار صحیح» در هر شرایطی را تشخیص دهید.
مولفان در این کتاب فرصتی را برای صاحبان مشاغلی فراهم کرده‌اند که هرگز امکان فراگیری اصول ابتدایی آداب اجتماعی را نداشته‌اند، برای کسانی که از این اصول آگاهی دارند نوعی یادآوری محسوب می‌شود، آداب‌دانی را با حس خوب کاری تلفیق کرده، و اعتماد به نفس لازم برای قرار گرفتن در مسیر موفقیت را به صاحبان مشاغل القا کرده‌اند.
این کتاب متشکل از پنج بخش است:
- بخش اول کتاب بر مهم‌ترین جزء معادله‌ی آداب اجتماعی تمرکز کرده است: خود شما. این بخش به اصول ابتدایی آداب اجتماعی، از جمله علت و چگونگی بهبود تعاملات‌ پرداخته است، اهمیت اصول اخلاقی را در هر شرایط و هر زمانی توضیح داده و به رهنمون‌هایی در زمینه‌ی ایجاد و حفظ معیارهای والای اخلاقی اشاره کرده است، و در نهایت توصیه‌های جامعی را در زمینه‌ی انتخاب لباس و آراستگی برای مردان و زنان ارائه کرده است.

- بخش دوم به کندوکاو درباره‌ی چگونگی بهره بردن از آداب اجتماعی در هنگام جست ‌و جوی کار، به ‌روز کردن سوابق کاری و ضمیمه‌های آن، استفاده از منابع‌ آنلاین و روند مصاحبه‌های کاری پرداخته است. اهمیت آداب اجتماعی در هیچ زمینه‌ای بیشتر از محیط کار نیست، چون روابط مطلوب و هماهنگ، لازمه‌ی موفقیت‌های کاری محسوب می‌شوند.

-در بخش سوم، به همه‌ی ابعاد زندگی در دفاتر کاری پرداخته شده است، از جمله نحوه‌ی برخورد با همکاران و مدیران و سرپرستان، نگرش شما درباره‌ی فضای کار (اعم از اتاقک‌ها یا دفاتری که در گوشه‌های ساختمان شرکت قرار می‌گیرند)، روابط بین دو جنس مخالف یا نسل‌های مختلف، اینکه چطور می‌توانیم مدیری با ملاحظه و کارآمد باشیم، هنر بهره‌وری، وقت‌شناسی در جلسات. و همه‌ی این مسائل در مورد ارتباط از راه دور یا کار کردن در دفاتر خانگی هم صدق می‌کنند.

- توصیه‌های عملی بخش چهارم به شما کمک می‌کنند در برخورد با همکاران و مدیران در خارج از محیط کار یا داخل آن احساس راحتی و اعتماد به ‌نفس کنید. فصل‌های مختلف این بخش دربرگیرنده‌ی رهنمون‌هایی برای جلب رضایت مشتری، انتخاب هدایای مناسب کاری، و آداب‌دانی در مناسبت‌های شام یا ناهار کاری است. در این بخش، همچنین توصیه‌های جامعی در زمینه‌ی آداب اجتماعی مهمانی دادن یا شرکت در مهمانی‌های کاری ارائه شده است.

- بخش پنجم به آداب اجتماعی ابراز وجود اختصاص داده شده است. در فصول مختلف این بخش، به این موارد پرداخته شده است: اهمیت معرفی، هنر روشن حرف زدن، ملاحظاتی که باید در زمینه‌ی استفاده از تلفن‌های دیجیتال و تلفن‌های همراه انجام دهیم، و ابراز عقیده از طریق نوشتاری، هم به روش سنتی (روی کاغذ) و هم به روش الکترونیکی. فصل جدیدی درباره‌ی جزئیات شبکه‌های ارتباطات اجتماعی در محیط کار هم پایان‌بخش این قسمت خواهد بود.

کتاب کتاب جامع آداب معاشرت در محیط کار

دسته بندی های کتاب جامع آداب معاشرت در محیط کار