کتاب شب گم شده

Shabe Gomshodeh
کد کتاب : 59933
شابک : ‌‌978-6220107941
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 70
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب شب گم شده اثر پیام یزدانجو

شب گم‌شده گزیده‌ای از داستان‌های کوتاه پیام یزدانجو است که همگی پیش از مهاجرت او از ایران نوشته شده‌اند. داستان‌ها تنوع سبکی و مضمونی آشکاری دارند، اما وجه غالب آن‌ها مکالمه‌‌ی متنی با تاریخ ادبیات ایران و جهان و تلاش نویسنده برای پیش رفتن در مسیر تجربه‌گرایی ادبی و نوآوری در شیوه‌های روایی است.
تخیل در همه‌ی داستان‌ها نقش برجسته‌ای دارد، و توجه به گذشته‌های اجتماعی و خاطره‌های تاریخی و همچنین تأمل در احساسات شخصی مانند عشق و سرگشتگی و انزوا همه‌ی آن‌ها را به هم پیوند می‌دهد. داستان‌های این مجموعه پیش‌تر در قالب دو کتاب شب به‌خیر، یوحنا (1381) و موزه‌ی اشیای گم‌شده (1388) منتشر شده بودند. شب گم‌شده شامل ده داستان متفاوتی است که نویسنده از این دو مجموعه گزینش و ویرایش کرده تا نماینده‌ی کارنامه‌ی ادبی او در دهه‌ی هشتاد باشند.

کتاب شب گم شده

پیام یزدانجو
پیام یزدانجو (زادهٔ ۱۳۵۴) نویسنده، مترجم، و پژوهشگر ایرانی است. ادبیات، فلسفه و هنر عرصه های اصلی فعالیت های او است. یزدانجو در سال ۱۳۸۸ از ایران به هند رفت، و از سال ۱۳۹۳ در فرانسه زندگی می کند.یزدانجو فعالیت ادبی خود را از سال ۱۳۷۶ آغاز کرد. نخستین داستان های کوتاه او در مجله کارنامه، به سردبیری هوشنگ گلشیری، منتشر شد و بعد از آن با نوشتن مقالات ادبی و انتقادی به وبلاگ نویسی و همچنین همکاری با نشریات مختلف پرداخت. یزدانجو نخستین مجموعه داستان خود، شب به خیر یوحنا، را در سال ۱۳۸۱ منتشر کرد و...
دسته بندی های کتاب شب گم شده