کتاب ویپاسانا راه وارستگی

Practical Insight Meditation
کد کتاب : 60098
مترجم : آرام پهلوان
شابک : 978-6008482246
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1971
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب ویپاسانا راه وارستگی اثر ماهاسی سایادو

وقتی عضوی از بدنتان را خم می کنید یا حرکت می دهید، فکر می کنید: «همان اندامی که قبلا وجود داشت الان دارد حرکت می کند، همان من‌ی که قبلا بود، الان این اندام را به حرکت درآورد.» بعد از حرکت دادن اندام دوباره فکر می کنید: «این اندام ها و این من همیشه وجود دارند.» زمانی که مردم در حال دیدن چیزی هستند در مورد خودشان و ا» چیز چنین فکر می کنند: «چیزی که ماندگار است، قبلا بوده است، الان هست، و می رود که در آینده هم باشد، چیزی که همیشه وجود دارد.» وقتی فرد فکر یا تصور می کند، این گونه فرض می کند: «خودی که از قبل وجود داشته الان دارد فکر می کند.» به این شکل او خودش را به عنوان شخص یا موجودی ماندگار فرض می کند. شما در مورد خود و دیگران چنین فکر می کنید: «افرادی که تمام طول زندگی را زندگی می کنند» در واقع چنین چیزی نیست، چیزی تمام طول زندگی را زندگی نمی کند. فقط ذهن و جسم است که در فراند جانشینی پی دی پی پدید می آید و محو می شود. شما این ذهن و جسم ناماندگار را به عنوان یک شخص در نظر می گیرید، و به آن می چسبید. ما مراقبه می کنیم تا از وابستگی به چیزها با دیدگاه اشتباه جلوگیری کنیم.

یک کتابچه راهنمای مدیتیشن بسیار مختصر و واضح. ماهاسی سایادو یکی از بهترین معلمان مراقبه است که تا به حال در مورد این موضوع نوشته است. داشتن چنین ثروتی از دانش و خرد در 70 صفحه واقعا قابل توجه است.

کتاب ویپاسانا راه وارستگی

ماهاسی سایادو
ماهاسی سیاداو او سبهانا (زاده ۲۹ ژوئیه ۱۹۰۴ – درگذشته ۱۴ اوت ۱۹۸۲) یک راهب بودایی تراوادای برمه ای و استاد مراقبه بود که تأثیر قابل توجهی در آموزش مراقبه ویپاسانا (بصیرت) در غرب و سراسر آسیا داشت.مراقبه‌گر در سبک تمرینی خود، که از روش به اصطلاح برمه‌ای نوین نارادا گرفته شده است، بر اساس اخلاق بودایی به عنوان پیش‌نیاز تمرین مراقبه زندگی می‌کند. مدیتیشن به خودی خود مستلزم تمرین «بصیرت عریان» است، با استفاده از ساتیپاتاهانا، چهار پایه ذهن آگاهی، برای تثبیت ت...