کتاب پانزده قدم نزدیک تر 3

The fear
ترس (دانش دینی)
کد کتاب : 60113
شابک : 978-6000814397
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب پانزده قدم نزدیک تر 3 اثر امیر غنوی

دعای ما نشان می دهد که افق آرزو های مان کجاست و به چه ها دل بسته ایم.
بی گمان بخش عظیمی از گنجینه بزرگ روایی به ادعیه اختصاص دارد و این وسعت توجه، نشان ازاهمیتی دارد که اولیای دین به این نیاز و به این شیوه از بیان داده اند؛ زمزمه ها و نغمه هایی که نیاز به سرکشیدن از زندان تنگ دنیا و تنفس در فضای خلوت و انس را پاسخ می دهد.
این گنج را چندان که باید پاس نداشته و از گوهرهای آن بهره نگرفته ایم و این ناسپاسی و بی بهرگی گناهی است که همگان در آن شریک اند.
دفتر های مناجات پانزده گانه تلاشی است برای گشودن راهی به آن گنج و چشاندن قطره ای از شهد مناجات؛ مناجات هایی که شور و حکمت را به آشتی رسانده و برای لحظه هایی عاشقانه ی حکیمی چون ( زین العابدین - ع ) را در گوش می خواند.
آن جا که هم نوا با صاحب مناجات می خوانیم از توبه، شکوه یا خوف خود می خوانیم، مناجات می تواند این حالت ها را به بهترین شکل باز کند و بپرورد.
مناجات خائفین از ترس هایی خبر می دهد که سالک پس از توبه و تجربه درگیری با نفس و شیطان در دل خائف جای گرفته است؛ ترس هایی که پس از شهود ضعف ها و ناتوانی ها در سلوک پنجه در جان سالک می کشد. مناجات خائفین زمزمه های شخصیتی است که شناخت ویژگی های او نیاز به تامل در آموزه های دینی دارد که شناخت این شخصیت بابی است بر درک نهفته ها و لطائف سخن او.
از این رو با مطالعه این کتاب، ابتدا به ترسیم شخصیت خائف پرداخته و با بحث از مفهوم خوف از خدا و آثار و علائم آن به تصوری دقیق تر از این شخصیت خواهید رسید و...

کتاب پانزده قدم نزدیک تر 3

امیر غنوی
امیر غنوی متولد سال 1340؛استادیار گروه اخلاق پژوهشکده نظام‌های اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی می باشد.
دسته بندی های کتاب پانزده قدم نزدیک تر 3