کتاب پانزده قدم نزدیک تر 4

Hope
امید (دانش دینی)
کد کتاب : 60115
شابک : 978-6000814403
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب پانزده قدم نزدیک تر 4 اثر امیر غنوی

دعای ما نشان می دهد که افق آرزو های مان کجاست و به چه ها دل بسته ایم.
بی گمان بخش عظیمی از گنجینه بزرگ روایی به ادعیه اختصاص دارد و این وسعت توجه، نشان ازاهمیتی دارد که اولیای دین به این نیاز و به این شیوه از بیان داده اند؛ زمزمه ها و نغمه هایی که نیاز به سرکشیدن از زندان تنگ دنیا و تنفس در فضای خلوت و انس را پاسخ می دهد.
این گنج را چندان که باید پاس نداشته و از گوهرهای آن بهره نگرفته ایم و این ناسپاسی و بی بهرگی گناهی است که همگان در آن شریک اند.
دفتر های مناجات پانزده گانه تلاشی است برای گشودن راهی به آن گنج و چشاندن قطره ای از شهد مناجات؛ مناجات هایی که شور و حکمت را به آشتی رسانده و برای لحظه هایی عاشقانه ی حکیمی چون ( حضرت زین العابدین - ع ) را در گوش می خواند.
در این دفتر، شخصیت ( راجی ) است. اما تحلیل این عنوان نیازمند مقدمه ای طولانی در شناخت دو عنوان یاس و ( قنوط ) بوده و به همین جهت گفت و گو با پژوهشی درباره این دو عنوان آغاز شده و پس از آن به بحث از امید و امیدواران در قرآن و روایات پرداخته شده است. بخش اول این نوشته این امکان را به شما می دهد که شخصیتی را بشناسید که دعا از زبان او صادر می شود و این شخصیت شناسی شما را به فضای ذهنی و قلبی او هنگام خواندن دعا وارد کرده و به درک بهتر سخنان او می رساند و....

کتاب پانزده قدم نزدیک تر 4

امیر غنوی
امیر غنوی متولد سال 1340؛استادیار گروه اخلاق پژوهشکده نظام‌های اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی می باشد.
دسته بندی های کتاب پانزده قدم نزدیک تر 4