کتاب اختلالات حرکتی و تیک در کودکان و نوجوانان

Tic and Motor Disorders in Children and Adolecents
کد کتاب : 60221
شابک : 978-6227600407
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب اختلالات حرکتی و تیک در کودکان و نوجوانان اثر مرضیه عصاره

کتاب "اختلالات حرکتی و تیک در کودکان و نوجوانان" به تألیف دکتر مرضیه عصاره و دکتر مریم ایازی منتشر شده است. در معرفی این کتاب می‌خوانید:

در گذشته فرض می‌شد که کودکان و نوجوانان کمتر به مشکلات روان‌پزشکی دچار می‌شوند، اما امروزه ما می‌دانیم که اختلالات روان‌شناسی در این گروه سنی به شدت رایج است و تشخیص و درمان آن نیز با پیچیدگی‌های خاصی همراه است.

این مجموعه کتابچه بالینی تشخیص و درمان اختلالات روان‌پزشکی کودک و نوجوان توسط انجمن روان‌پزشکی کودک و نوجوان ایران تألیف شده است، با بهره‌گیری از اساتید برجسته در این زمینه. این منبع ایجاد شده است تا سایر پزشکان فعال در این حوزه را به آخرین یافته‌ها، روش‌های تشخیصی و درمانی با ارائه آخرین دانش آشنا سازد.

اختلالات حرکتی و تیک، به عنوان یک گروه از اختلالات روان‌پزشکی کودک و نوجوان، باعث ورود استرس زیادی به مبتلایان و خانواده‌های آنان می‌شود. همچنین شدت اختلال، پاسخ ضعیف به درمان، و همبودی با سایر اختلالات، مدیریت و درمان آن را به یک وظیفه پیچیده و چالش‌برانگیز تبدیل کرده است.

این کتاب به جدیدترین یافته‌ها در زمینه تشخیص و درمان این اختلالات می‌پردازد و برای تمام افرادی که در حوزه روان‌پزشکی کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند، از جمله پزشکان، روان‌شناسان، مشاوران، پرستاران و مددکاران اجتماعی، مناسب است. این کتاب به بهبود پیامدهای مثبتی کمک می‌کند که شامل کاهش فشار خون، کنترل سطح کلسترول، ترک اعتیاد به دخانیات، پیشگیری و مقابله با سرطان و ایدز، و تعدیل رفتارهای ناسالم دیگر می‌شوند.

کتاب اختلالات حرکتی و تیک در کودکان و نوجوانان

قسمت هایی از کتاب اختلالات حرکتی و تیک در کودکان و نوجوانان (لذت متن)
درمان قطعی برای تیک وجود ندارد و به ندرت ممکن است تیک ها به دنبال درمان به کلی برطرف شوند. درجه اختلال عملکرد و تاثیر بر کیفیت زندگی در انتخاب درمان اهمیت زیادی دارد. اساس موفقیت درمان، مشاهده و یر نظر گرفتن است. پزشکان، بیماران، والدین و معلمان از طریق مشاهده، نشانه های موجود و چگونگی تغییر آن ها را طی زمان و در شرایط مختلف درک می کنند. مشاهده به تنهایی می تواند با افزایش آگاهی و پاسخ های مقابله ای مفید به کاهش نشانه ها کمک کند. با این حال در شرایط غیرمعمول، مشاهده با یادآوری نشانه ها یا افزایش اضطراب والدین، فشار بیشتری را به بیمار برای مهار و نظارت بر نشانه ها خود وارد سازد.