کتاب در دفاع از سرمایه داری

In Defense of Global Capitalism
کد کتاب : 60336
مترجم : طاهر نوروزی
شابک : 978-6004971232
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 214
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب در دفاع از سرمایه داری اثر یوهان نوربرگ


نویسنده با بررسی حقایق و آخرین یافته‌های تحقیقاتی، به طور سیستماتیک مخالفان جهانی‌سازی، بازارها و پیشرفت را رد می‌کند. این کتاب بحث جهانی شدن را در این کشور دگرگون خواهد کرد و معتقدان را به شک و تردید خواهد انداخت. در دفاع از سرمایه داری کتابی نوشته ی یوهان نوربرگ نویسنده ی سوئدی است که جهانی شدن اقتصادی و تجارت آزاد را ترویج می کند. این کتاب ابتدا در ماه می 2001 توسط اندیشکده سوئدی تیمبرو منتشر شد. از آن زمان، به زبان های دیگر نیز ترجمه شد.
نوربرگ در این کتاب به بررسی استدلال های مطرح شده توسط جنبش ضد جهانی شدن می پردازد. به گفته نوربرگ، "گسترش سرمایه داری در دهه های گذشته نرخ فقر را کاهش داده و فرصت هایی را برای افراد در سراسر جهان ایجاد کرده است. استانداردهای زندگی و امید به زندگی در بیشتر نقاط به سرعت افزایش یافته است. گرسنگی جهان، مرگ و میر نوزادان، و نابرابری کاهش یافته است. این به دلیل توسعه اقتصادی و فناوری است که نتیجه ی سیاست‌های بازار آزاد است، کشورهای فقیری که اقتصاد خود را آزاد کرده‌اند نتایج چشمگیری نشان داده‌اند، در حالی که کشورهای فقیر در فلاکت عمیق گیر کرده‌اند. ما دنیایی بهتر می خواهیم، نه بدتر».
از سال 2008، این کتاب به ده ها زبان از جمله: انگلیسی، آلمانی، هلندی، ترکی، استونیایی، فرانسوی، فنلاندی، اسپانیایی، چینی، لهستانی و چکی ترجمه شده است. ترجمه های اضافی به عربی، روسی و مغولی موجود است.
این کتاب همچنین مبنایی برای فیلم مستند Channel 4 در سال 2003 بود که توسط نوربرگ ارائه شد.
"این کتاب یک مرد جوان است که خطاب به جوان های آرمان گرا. "- رزماری رایتر، تایمز لندن.

کتاب در دفاع از سرمایه داری

یوهان نوربرگ
یوهان نوربرگ (متولد 27 اوت 1973) نویسنده و مورخ ایده‌های سوئدی است که به ترویج جهانی‌سازی اقتصادی و آنچه او به عنوان مواضع لیبرال کلاسیک توصیف می‌کند اختصاص داده است. او مسلماً بیشتر به عنوان نویسنده کتاب های «در دفاع از سرمایه داری جهانی» (2001) و «پیشرفت: ده دلیل برای نگاه رو به جلو به آینده» (2016) شناخته می شود. از 15 مارس 2007 او عضو ارشد مؤسسه کاتو، و از ژانویه 2017 سردبیر اجرایی در Free To Choose Media بوده است، جایی که او مرتباً برای تلویزیون عمو...