کتاب تکامل فلسفی من

My Philosophical Development
کد کتاب : 114405
مترجم :
شابک : 978-9644892035
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1959
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

تکامل فلسفی من
My Philosophical Development
کد کتاب : 6055
مترجم :
شابک : 9780050472347
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 438
سال انتشار شمسی : 1387
سال انتشار میلادی : 1959
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تکامل فلسفی من اثر برتراند راسل

کتاب «تکامل فلسفی من» کتابی از برتراند راسل فیلسوف است که در آن نویسنده عقاید فلسفی خود را خلاصه کرده و نحوه تغییر آنها در طول زندگی خود را توضیح می دهد.

در واقع راسل در این کتاب گزارشی از پیشرفت فلسفی خود ارائه می دهد. او دوره هگلی خود را توصیف می کند که شامل یادداشت های منتشر نشده او برای فلسفه علم هگلی می‌شود. راسل در ادامه به انقلاب دوگانه ای می پردازد که شامل رهایی ایدئالیسم و اتخاذ منطق ریاضی بر اساس منطق جوزپه پانو است.
پس از آن او به مشکلات ادراک می پردازد که در کتاب دانش ما از جهان خارج (1914) به آن پرداخته شده است.

راسل در فصلی تحت عنوان "تأثیر ویتگنشتاین" به بررسی آنچه او فکر می کند باید پذیرفته شود و آنچه در آثار آن فیلسوف رد شده است ، می پردازد. او به تغییرات نظریه های قبلی که به موجب پذیرش دیدگاه ویلیام جیمز مبنی بر اینکه احساس اساسا رابطه ای نیست و فی نفسه شکلی از دانش نیست ، اشاره می کند. در یک فصل توضیحی ، او تلاش می کند تا تصورات غلط و اعتراضات نظریه های خود را در مورد رابطه ادراک با دانش علمی حذف کند.

کتاب تکامل فلسفی من

برتراند راسل
برتراند راسل، زاده ی ۱۸ می ۱۸۷۲ و درگذشته ی ۲ فوریه ی ۱۹۷۰، فیلسوف، منطق دان، ریاضی دان، مورخ، جامعه شناس، برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات و فعال صلح طلب انگلیسی بود که در قرن بیستم زندگی می کرد. راسل در آغاز جوانی به مطالعه ی آثاری از «پرسی بیش شلی» روی آورد که این امر مسیر زندگی او را تغییر داد. او سپس به کالج ترینیتی در کمبریج رفت و در ریاضیات و فلسفه تحصیل کرد. او در سال ۱۹۰۱ «پارادوکس راسل» را کشف کرد و هفت سال بعد به عضویت انجمن سلطنتی علوم بریتانیا درآمد. راسل در طو...