کتاب امیدهای نو

The basic writings of Bertrand Russell
کد کتاب : 103291
مترجم :
شابک : 978-6001763472
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1959
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

برگزیده نوشته های اساسی برتراند راسل
The basic writings of Bertrand Russell
رابرت اگنر، لستردنان
کد کتاب : 6073
مترجم :
شابک : 9786009259755
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 277
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1959
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب برگزیده نوشته های اساسی برتراند راسل اثر برتراند راسل

معدود فیلسوفانی هستند که تأثیر عمیق تری نسبت به برتراند راسل در دوره فلسفه مدرن داشته اند. برگزیده نوشته های اساسی برتراند راسل یک گلچین جامع از مهم ترین مقاله های راسل است که بین سالهای 1903 تا 1959 نگاشته شده است. این مجموعه برای اولین بار در سال 1961 منتشر شده که از برجسته ترین آثار فلسفی است. راسل را بسیاری تأثیرگذارترین متفکر قرن بیستم می دانند. . برگزیده نوشته های اساسی برتراند راسل مقدمه ای اساسی برای درخشش این فیلسوف است.

رابرت اگنر و لستر دنان در مقدمه این کتاب می گویند: «قصد ما آن بوده است که طرح وسیعی از نگرش های یکی از معدود متفکران اثرگذار قرن بیستم ارائه دهیم. تردیدی نیست خوانندگانی باشند که گزینه های دیگری از آثار راسل را بپسندند، اما هر گردآورنده ای با این مشکل روبه رو است.
ویراستاران گزینه های مربوط به فیلسوفان قرن بیستم با معضل غریبی رویارویند. معاصر بودن دوره خلق آثار و نگرش های عاطفی شدید به چهره های بزرگ اندیشه، گاهی واقع نگری را تقریبا ناممکن می سازد.
مورخ دوران گذشته، فقط باید چهره هایی را تصویر کند که بر اساس اسناد و مدارک به او رسیده است، حتی اگر در این میان تحریف و درهم ریختگی وجود داشته باشد؛ اما ترتیب دهندگان گزینه های آثار چهره های معاصر باید زیر دقت و مراقبت هواداران و مخالفان زنده به کار بپردازند. ما بر آن شدیم که گزینه خود را عرضه کنیم و بگذاریم که خود راسل و آثارش سخن گویند».

کتاب برگزیده نوشته های اساسی برتراند راسل

برتراند راسل
برتراند راسل، زاده ی ۱۸ می ۱۸۷۲ و درگذشته ی ۲ فوریه ی ۱۹۷۰، فیلسوف، منطق دان، ریاضی دان، مورخ، جامعه شناس، برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات و فعال صلح طلب انگلیسی بود که در قرن بیستم زندگی می کرد. راسل در آغاز جوانی به مطالعه ی آثاری از «پرسی بیش شلی» روی آورد که این امر مسیر زندگی او را تغییر داد. او سپس به کالج ترینیتی در کمبریج رفت و در ریاضیات و فلسفه تحصیل کرد. او در سال ۱۹۰۱ «پارادوکس راسل» را کشف کرد و هفت سال بعد به عضویت انجمن سلطنتی علوم بریتانیا درآمد. راسل در طو...
قسمت هایی از کتاب برگزیده نوشته های اساسی برتراند راسل (لذت متن)
آثاری در این مجموعه هست که من پنجاه و هفت سال پیش نوشته ام و اکنون کار شخص دیگری به نظرم می آید. نظرات من، از زمانی که درباره فلسفه شروع به نوشتن کردم، درباره بسیاری از امور تغییرات مکرر پذیرفته است. کسانی هستند که این گونه تغییرات را در فلسفه، هرچند نه در علم، سزاوار نکوهش می دانند. این امر، به نظر من، ناشی از سنتی است که فلسفه را بیشتر با یزدان شناسی همسان می داند تا با علم. من به سهم خودم، یک نظام نامتغیر آموزه های فلسفی را ملاک و کودفکری تلقی می کنم. آدم دوراندیشی با روحیه علمی هرگز مدعی آن نخواهد بود که عقاید فعلی اش یکسره درست است، هرچند که ممکن است خود را با این اندیشه تسلی بدهد که باورهای قبلی اش شاید یکسره باطل نبوده اند... جهانی که من در آن زیسته ام جهانی بود که به سرعت تغییر می یافت. این تغییرها از لحاظی چنان بود که با فراغ بال می پذیرفتم، اما از لحاظ دیگر به گونه ای بود که فقط به واسطه زبانی برگرفته از درام تراژیک می توانستم با آن همراهی کنم... من نمی توانم به حقایق «مقدس» معتقد باشم. هرآن چه را که کسی حقیقت می شمارد، باید بتواند، بدون دم و دستگاه تطهیر روز یکشنبه، انتقال دهد. به همین سبب، خوشحال ام که ویراستاران در این کتاب مطالبی را نیز گنجانده اند که شاید عاری از «طنطنه و جدیت متعال» به نظر آید.