کتاب شرکت ها به دنبال مدیر هستند، نه فارغ التحصیلان MBA

Managers Not MBAs
نگاهی ژرف به عملکرد نرم افزاری مدیریت و توسعه مدیریت
کد کتاب : 60798
مترجم :
شابک : 978-6226747066
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب شرکت ها به دنبال مدیر هستند، نه فارغ التحصیلان MBA اثر هنری مینتزبرگ

یکی از پرسش های اساسی در حوزه MBA همواره این سوال بوده است که آیا روش های آموزش در رشته MBA اثر بخش است؟ آیا دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته می توانند در آینده اثر بخشی و کارایی لازم را در شرکت ها و سازمان ها داشته باشند؟
موضوع کتاب حاضر، شناخت رشتهMBA ، دیدگاه انتقادی به روش یادگیری مدیریت و دستیابی به اثربخشی در رشته ی مدیریت است که در پانزده فصل تنظیم شده است. این کتاب به دو بخش کلی تقسیم می شود.
در بخش اول با روش های غلط آموزش مدیریت و پیامدهای آن در رشته MBA آشنا می شویم و در بخش دوم کتاب نحوه صحیح آموزش مدیریت و پرورش مدیران بیان می گردد.
آقای دکتر هنری مینتزبرگ مولف این کتاب از اساتید و دانشمندان پرآوازه مدیریت می باشد. نگاه مینتزبرگ به رشته مدیریت بسیار واقع گرایانه است و وی در این کتاب سوالاتی بنیادی را مطرح می نماید.
نظر به جدید بودن موضوعات، محتوای اثر برای مطالعه دانشجویان مدیریت در تمامی مقاطع تحصیلی به ویژه دانشجویان MBA و همچنین برای مدیران سطوح عالی، میانی و عملیاتی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی پیشنهاد می شود.

کتاب شرکت ها به دنبال مدیر هستند، نه فارغ التحصیلان MBA

هنری مینتزبرگ
هنری مینتزبرگ (Henry Mintzberg) متولد دوم سپتامبر ۱۹۳۹ در مونترال می‌باشد. وی یکی از دانشمندان پرآوازه در زمینه تجارت و مدیریت است. او هم‌اکنون استاد مطالعات مدیریت در دانشگاه مک گیل در کبک می‌باشد.او در سال ۱۹۶۵و۱۹۶۸ مدارک استاد مدیریت و پی‌اچ‌دی را از دانشگاه‌ام آی تی دریافت کرد. همچنین مدرک مهندسی مکانیک را از دانشگاه مک گیل دریافت کرد. وی بیش از ۱۵۰ مقاله در زمینه مدیریت و بازرگانی استراتژیک نوشته‌است و همچنین پانزده کتاب با نام وی منتشر شده‌است. کت...
دسته بندی های کتاب شرکت ها به دنبال مدیر هستند، نه فارغ التحصیلان MBA