کتاب تئوری و هارمونی بنیادین جز

Die grundlegende Theorie und Harmonik des Jazz
کد کتاب : 60926
شابک : 978-9646688926
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تئوری و هارمونی بنیادین جز اثر بامداد خوشقدمی

"تئوری و هارمونی بنیادین جز" اثری است به قلم "بامداد خوشقدمی"، که آن را در مباحثه با یکی از آهنگسازان خبره‌ی جز، پروفسور "کریستین مولباخر"، به رشته‌ی تحریر درآورده است و این پروفسور نامی، پیشگفتاری نیز برای این کتاب، نوشته است. در نخستین بخش از کتاب "تئوری و هارمونی بنیادین جز"، ابتدا به چگونگی نام‌گذاری آکوردها در این سبک پرداخته شده و پس از نام بردن و توضیح هر کدام، در بخش دوم به طور مفصل به آکوردهای دیاتنیک در گام‌های ماژور و مینور اشاره شده است. بخش سوم کتاب به مبحث پایه‌انگاری اختصاص دارد و در بخش چهارم، مبحثی تخصصی با عنوان جایگزین ترایتون آکورد هفتم نمایان، زیر ذره‌بین قرار گرفته است.
"بامداد خوشقدمی"، آکوردهای هفتم کاسته را در بخش پنجم کتاب "تئوری و هارمونی بنیادین جز" بررسی کرده و در ادامه‌ی همین مبحث، در بخش ششم به آکورد هفتم نیم‌ کاسته جایگزین نمایان پرداخته است. وام آکوردها در بخش هفتم تشریح شده و الگوهای هارمونیک دیگر همچون دو – پنچ‌های همسایه و آکوردهای هم‌ساختار در بخش هشتم تجزیه و تحلیل شده است. بخش نهم به طور اختصاصی به بلوز پرداخته و دهمین بخش از کتاب "تئوری و هارمونی بنیادین جز" به قلم "بامداد خوشقدمی"، ساختار ملودیک و آنالیز ملودیک را در قالب ساختار ملودیک در جز و چگونگی نگارش واکاوی ملودیک، بررسی می‌کند. در بخش یازدهم و دوازدهم به ترتیب، درآمدی بر هارمونیزاسیون و آرایمان و همچنین جز مدال ارائه شده و این چنین کتاب "تئوری و هارمونی بنیادین جز" نوشته‌ی بامداد خوشقدمی" به انتها می‌رسد. این کتاب کاربردی و آموزشی در دویست صفحه، به همت انتشارات نقش جهان به عرصه‌ی چاپ رسیده است.

کتاب تئوری و هارمونی بنیادین جز

بامداد خوشقدمی
بامداد خوشقدمی متولد سال 1365، آهنگساز و آراستار (آرانژور) با گرایش جَز؛ دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی آهنگسازی، آرانژمان و تئوری جَز از دانشگاه JMLU ویَن می باشد.
قسمت هایی از کتاب تئوری و هارمونی بنیادین جز (لذت متن)
از متن پشت جلد کتاب: از آنجایی که بامداد در سال های اخیر همواره با من ( مولباخر ) درباره جزئیات و محتوای کتابش گفتگو و مباجثه کرده است و همچنین صفحه های گوناگون را نزد من تبیین نموده و از من نظر خواسته و بعلاوه با وجود همه کارهای لازم در راستای این کتاب به صورتی حیرت انگیز، و بدون هیچ گونه خستگی ملموسی به پیش رفته است. با وجود این که من توانایی خواندن و ترجمه حتی یک واژه از کتابش را نخواهم داشت. من بسیار خوشحال خواهم شد که این کتاب را داشته باشم و میتوانم با قاطعیت بگویم : این کتاب ، جایگاهی گرامی خواهد داشت.