کتاب شوهر ایده آل

An Ideal Husband
کد کتاب : 61032
مترجم : مهسا پیروزفر
شابک : 978-6003265103
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 100
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1893
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شوهر ایده آل اثر اسکار وایلد

شوهر ایده‌آل یکی از معروفترین نمایشنامه‌های اسکار وایلد ، نمایشنامه‌ای سرگرم کننده و تفکر برانگیز است. تمام اتفاق‌های این نمایشنامه در چهل ساعت به وقوع می‌پیوندد و زمان آن به اوایل دهه 1890 باز می‌گردد. ابتدای نمایشنامه با مهمانی در خانه لرد و لیدی چیلترن دوست‌داشتنی در لندن آغاز می‌شود. شخصیت‌های اصلی نمایشنامه از خانواده هایی ثروتمند و شناخته شده و برخی از زنان نمایشنامه زیبا و حوصله سربر هستند. آنها تنها علاقمند به پوشیدن لباس‌های زیبا و سرک کشیدن در زندگی مردم دیگرند.
دسته‌ای دیگر اما به زندگی و سیاست نگاه جدی تری دارند و در شغل‌های حکومتی مهمی هستند. برخی مانند لرد گرینگ ، تنها می‌خواهند از زندگی لذت ببرند. آنها همیشه به مهمانی‌های شام و تقریبا هر شب به تئاتر می‌روند، مبادی آداب هستند و هیچ وقت صحبت‌های قابل تامل نمی‌کنند.
در این میان اما پرده از رازی برداشته می‌شود. این راز به فاش کننده آن قدرتی بخشیده که او را در مقابله با دیگران برتری می‌دهد. زنی که پی به این راز برده می‌خواهد جهان را از آن آگاه کند اما چه کسی و چگونه او را متوقف خواهد کرد؟ و چه کسی در این میان زیان خواهد دید؟
در طی نمایشنامه ما آن روی دیگر شخصیت‌ها را کشف می‌کنیم. آنها در مورد درستی و نادرستی رویدادها بحث می‌کنند. آنها می‌خواهند کار درست را انجام دهند اما همزمان شاد هم باشند. اینجا سوال اساسی مطرح می‌شود، چه اقدامی باید انجام دهند؟ تصمیم گیری برای آنها مشکل است. دیگران چه فکری خواهند کرد. آنها همیشه باید از قوانین جامعه لندن تبعیت کنند.

کتاب شوهر ایده آل

اسکار وایلد
اسکار فینگل ا. فلاهرتی ویلز وایلد که به نام هنری اسکار وایلد معروف است، زاده ی ۱۶ اکتبر ۱۸۵۴ و درگذشته ی ۳۰ نوامبر ۱۹۰۰، شاعر، داستان نویس، نمایشنامه نویس و نویسنده ی ایرلندی داستان های کوتاه بود.اسکار وایلد در شهر دوبلین ایرلند متولد شد. پدرش سر ویلیام وایلد مردی فرهنگ دوست بود و به پیشه ی چشم پزشکی اشتغال داشت. او بعدها به مقام چشم پزشک مخصوص ملکه نیز نایل شد و یکی از عتیقه شناسان برجسته ی ایرلند بود. مادرش جین وایلد با نام مستعار اسپرانزا، شاعر سرشناس و مترجم آثار الکساندر دوما و لامارتین ...