کتاب زیست و اندیشه شهید آیت الله دکتر محمدحسین بهشتی

Hosseini Beheshti
کد کتاب : 61076
شابک : 978-6222341176
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب زیست و اندیشه شهید آیت الله دکتر محمدحسین بهشتی اثر مجموعه ی نویسندگان

نام شهید بهشتی برای بیشتر ما نامی آشناست، اما آیا ما واقعا او را می شناسیم؟ شاید در پاسخ به این پرسش گفته شود طی چند دهه ای که از شهادت وی گذشته است، نام او در در و دیوار شهرها، خیابا ن ها، مکان های عمومی و رسانه ها چنان به وفور برده شده که ادعای ناشناخته ماندن این شخصیت علمی و سیاسی، سخنی گزاف می نماید. اما واقعیت این است با نگاهی به به نوشتارها، گفتارها، گفت گو ها و مستندات تصویری که درباره او منتشر شده است، در می یابیم که هر کس به او از زاویه ای خاص نگاه کرده و به بیانی دیگر، گوشه ای از تصویر کامل را مشاهده کرده است.
از این رو، بنیاد نشر آثار شهید بهشتی با توجه به حوزه های گوناگون منظومه فکری شهید بهشتی و سوابق علمی پژوهشگران، از صاحبنظران دانشگاهی و حوزوی دعوت به عمل آورد و پس از برگزاری نشست های متعدد با هدف هماهنگی در تدوین فصول مختلف آن، تألیف و تدوین هر فصل به یکی از پژوهشگران شناخته شده محول نمود:
دیباچه (شامل زندگی و زمانه شهید بهشتی) به دکتر سیدعلیرضا حسینی بهشتی؛ روش شناخت اسلام به دکتر میثم محمدی؛ انسان در اندیشه شهید بهشتی به دکتر عباس منوچهری؛ بهشتی، اخلاق و مبانی اخلاق به دکتر ابوالقاسم فنایی؛ رویکرد فطرت محوری در اندیشه تربیتی شهید بهشتی به دکتر محمد دلبری؛ حزب و حکمرانی حزبی در اندیشه بهشتی به حجت الاسلام دکتر داود فیرحی؛ اصول و مبانی حکومت در اندیشه شهید بهشتی به حجت الاسلام محمد سروش محلاتی؛ رویکرد اسلامی به توسعه به دکتر فرشاد مومنی؛ و پول، بانک و ربا به دکتر حسن سبحانی.
کتاب حاضر در محتوا و شکل به صورت متن درسی تنظیم و تدوین شده است و شامل متن اصلی، فعالیت های کلاسی، پرسش های کلاسی، معرفی منابع پیشنهادی برای مطالعه بیش تر و توضیح درباره اندیشمندان مورد اشاره در متن هر فصل است.

کتاب زیست و اندیشه شهید آیت الله دکتر محمدحسین بهشتی

دسته بندی های کتاب زیست و اندیشه شهید آیت الله دکتر محمدحسین بهشتی