کتاب رکود بزرگ و سیاست نو

The Great Depression and the New Deal
کد کتاب : 61104
مترجم :
شابک : 978-6004971270
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 143
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب رکود بزرگ و سیاست نو اثر اریک راچوی

«اریک راچوی» در کتاب «رکود بزرگ و سیاست نو» ابتدا توضیح می‌دهد که چگونه ریشه‌های رکود بزرگ در سیاست‌های اقتصادی پس از جنگ آمریکا نهفته است. او نشان می‌دهد که چگونه بزرگی تحولات اقتصادی ناشی از آن، و ناکارآمدی روش‌های قدیمی مقابله با مشکلات مالی، زمینه را برای سیاست‌های شدید (و گاهی غیرقانونی) روزولت در مبارزه با رکود فراهم کرد. در واقع، راوچوی تاکید می کند که نیو دیل تنها به عنوان پاسخی به این فاجعه اقتصادی جهانی معنا دارد. این کتاب نمونه‌ای کلیدی از برنامه‌های نیو دیل را بررسی می‌کند، از آژانس بازیابی ملی و کمیسیون بورس و اوراق بهادار گرفته تا اداره خدمات عمومی و تامین اجتماعی، و نشان می‌دهد که چرا برخی کار می‌کنند و برخی دیگر کار نمی‌کنند. در پایان، راوچوی نتیجه می گیرد، آمدن جنگ جهانی دوم بود که در نهایت اراده سیاسی برای صرف مبالغ هنگفت ایجاد کرد.

امروز می توانیم به New Deal نگاه کنیم و برای اولین بار پیچیدگی کامل آن را ببینیم. این پیچیدگی را در یک فضای بسیار کوتاه به تصویر می کشد و این کتاب را به معرفی ایده آلی برای یکی از انقلاب های بزرگ سیاست گذاری در تاریخ تبدیل می کند.

کتاب رکود بزرگ و سیاست نو

اریک راچوی
اریک راچوی (متولد 1979) مورخ آمریکایی و استاد دانشگاه کالیفرنیا، دیویس است. او مدرک لیسانس خود را از کرنل در سال 1991دریافت کرد، و دکترای او از استنفورد در سال 1996 دریافت شد. بورس تحصیلی راچوِی بر تاریخ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مدرن ایالات متحده، به ویژه دوران مترقی و نیو دیل متمرکز است.
دسته بندی های کتاب رکود بزرگ و سیاست نو
نکوداشت های کتاب رکود بزرگ و سیاست نو
Everybody's talking new New Deal these days... Eric Rauchway is all over this
این روزها همه در حال صحبت از نیو دیل جدید هستند... اریک راچوی همه چیز را به پایان رسانده است
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب رکود بزرگ و سیاست نو (لذت متن)