کتاب تحلیل ذهن

The Analysis of Mind
کد کتاب : 6112
مترجم :
شابک : 978-9644871023
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 354
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1921
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

تحلیل ذهن
The Qnalysis of mind
کد کتاب : 6049
مترجم :
شابک : 9786004360913
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 269
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1921
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تحلیل ذهن اثر برتراند راسل

کتاب تحلیل ذهن، اثری نوشته ی برتراند راسل است که نخستین بار در سال 1921 منتشر شد. این کتاب، مفهومی جدید از ذهن را به وجود آورد و یکی از بدیع ترین و جذاب ترین پرداخت ها به دانش را ارائه کرد. راسل با بهره گیری از آثار روانشناس هایی چون ویلیام جیمز، به شکلی جامع و هوشمندانه، موضوعاتی چون باور، خواسته، عادت، حافظه، معنا و قانون علیت را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد. استدلال های او به بستری برای بسیاری از تئوری های ذهن در آینده تبدیل شد و همچنین، چارچوبی را برای آثار فلسفی بعدی خودش فراهم کرد. برتراند راسل در کتاب تحلیل ذهن، تحلیلی تلفیقی از مادی گرایی روانشناسی و ضد-مادی گرایی فیزیک ارائه می کند.

کتاب تحلیل ذهن


ویژگی های کتاب تحلیل ذهن

برتراند راسل برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1950

برتراند راسل
برتراند راسل، زاده ی ۱۸ می ۱۸۷۲ و درگذشته ی ۲ فوریه ی ۱۹۷۰، فیلسوف، منطق دان، ریاضی دان، مورخ، جامعه شناس، برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات و فعال صلح طلب انگلیسی بود که در قرن بیستم زندگی می کرد. راسل در آغاز جوانی به مطالعه ی آثاری از «پرسی بیش شلی» روی آورد که این امر مسیر زندگی او را تغییر داد. او سپس به کالج ترینیتی در کمبریج رفت و در ریاضیات و فلسفه تحصیل کرد. او در سال ۱۹۰۱ «پارادوکس راسل» را کشف کرد و هفت سال بعد به عضویت انجمن سلطنتی علوم بریتانیا درآمد. راسل در طو...
نکوداشت های کتاب تحلیل ذهن
It remains one of the most important works on the philosophy of the mind.
این اثر همچنان به عنوان یکی از مهم ترین آثار فلسفه ی ذهن باقی مانده است.
Goodreads

A delightful experience.
تجربه ای لذت بخش.
Joseph Conrad

One of Russell's most important and interesting books.
یکی از مهم ترین و جالب ترین کتاب های راسل.
Barnes & Noble

قسمت هایی از کتاب تحلیل ذهن (لذت متن)
سفر کردن، چه در جهان ذهنی و چه فیزیکی، لذت بخش است، و دانستن این نکته خوب است که، حداقل در جهان ذهنی، سرزمین های وسیعی وجود دارند که هنوز کاوش های کمی در آن ها صورت گرفته است.

هر کسی از ما که با نامه ای فراموش شده متعلق به چندین سال قبل مواجه شده، از دانستن این نکته شگفت زده خواهد شد که نظراتمان چقدر احمقانه تر از چیزی بودند که فکر می کرده ایم.

آن هایی که عقیده دارند ذهن، واقعیت است و ماده، رویایی شرورانه است، «آرمان گرا» نامیده می شوند-واژه ای که معنایش در فلسفه با معنایش در زندگی روزمره متفاوت است. آن هایی که استدلال می کنند ماده، واقعیت است و ذهن، فقط یکی از ویژگی های ماده ی زیستی است، «ماده گرا» نامیده می شوند.