کتاب غلبه بر تعلل

ove‌rcoming procractination
(چگونه می توان علی رغم مشکلات و سختی های زندگی به روش عقلانی بر اهمالکاری غلبه کرد)
کد کتاب : 61134
مترجم :
شابک : 978-6005861228
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

غلبه بر اهمالکاری
Overcoming Procrastination
روش های غلبه بر تعلل ورزیدن ویرایش جدید
  • 60,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: رشد رشد
    نویسنده:
کد کتاب : 75073
مترجم : محمدعلی فرجاد
شابک : 978-6003511231
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1977
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب غلبه بر تعلل اثر آلبرت الیس

این کتاب "غلبه بر تعلل" (چگونه می توان علی رغم مشکلات و سختی های زندگی به روش عقلانی بر اهمالکاری غلبه کرد) یکی از کتاب‌های کمتر شناخته شده آلبرت الیس است، اما یکی از مهم‌ترین کتاب‌های او است (چون واقعا چه کسی حداقل بعضی اوقات کارهایش را به تعویق نمی‌اندازد؟). اگر در حال بهبودی از یک بیماری روانی مانند افسردگی، احتکار اجباری، یا اختلال خوردن هستید، این امر به ویژه مهم است. چنین تلاش هایی برای تغییر نیاز به تلاش قابل توجهی دارد و به تعویق انداختن آن اغلب یکی از بزرگترین موانعی است که با آن روبرو خواهید شد.
این کتاب طلاست! توضیحات کتاب به خوبی بر اساس فصل سازماندهی شده است. سبک نوشتن این کتاب سرگرم کننده و جذاب است، اما عمدتا به تعویق انداختن غیرمنطقی طرز تفکر و راه های غلبه بر آن می پردازد. این کتاب مانند هیچ کتاب دیگری نیست. این روش گام به گام چگونگی تغییر این تفکر را ارائه می دهد. و کار می کند!! در دو فصل اول به توضیح اینکه اهمال کاری چیست و علل آن چیست میپردازد. در فصل سوم، او رویکرد عقلانی خود را به اهمال کاری مورد بحث قرار می دهد. او در چهار فصل بعدی توضیح می‌دهد که 4 علت در تعویق انداختن وجود دارد.

کتاب غلبه بر تعلل

آلبرت الیس
آلبرت الیس، زاده ی 27 سپتامبر 1913 و درگذشته ی جولای 2007، روانشناسی آمریکایی بود. الیس در پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا به دنیا آمد. او در سال 1947 مدرک دکترای خود را دریافت کرد. الیس علاقه ی شدیدی به نظریات فروید داشت و از بین روانشناسان معروف، هورنای، آدلر، فروم و سالیوان بیشترین تأثیر را بر او داشتند. الیس در سال 1955 شیوه ی رفتار درمانی عقلانی هیجانی (REBT) را توسعه داد.
دسته بندی های کتاب غلبه بر تعلل
قسمت هایی از کتاب غلبه بر تعلل (لذت متن)
خود را کوچک و حقیر احساس نکنید. چرا که با احساس حقارت، همه استعدادهای ذاتی را از یاد می برید و به سوی تنبلی و اهمال سوق داده می شوید. اندیشه اینکه قادر به انجام هیچ کاری نیستید، شما را از هر فعالیتی باز می دارد. هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید و نگویید که شما نسبت به دیگران کمبودهای قابل توجهی دارید. اصولا این مقایسه درست نیست. شما ممکن است از جهتی کمبودهایی داشته باشید ولی از طرف دیگر توانایی هایی نیز دارید. چرا این توانایی ها را از یاد می برید و فقط به کمبودها می اندیشید؟ احساس شرم و گناه و خود را دست کم گرفتن و بی ارزش شمردن، موجب می شود که شخص در اقدام به هرکاری دچار تردید شود.

تعلل حتی به سلامت نیز آسیب می زند. مثلا، وقتی بیمار هستید، دکتر رفتن را به تعویق می اندازید. اگر خوش شانس باشید، سیستم ایمنی بدنتان خودش مشکل را حل می کند. اما از طرف دیگر ممکن است این احساس ناخوشی به خاطر بیماری خطرناکی باشد که نیاز به رسیدگی پزشکی فوری دارد. در اینصورت هرچقدر که تعلل بیشتری کنید برای اینکه به پزشک مراجعه کنید، نتایج فاجعه آمیزتری به بار می آید. در مورد ورزش نیز همین کار را انجام می دهید، به خودتان می گویید که به زودی برنامه ورزشی روزانه را شروع می کنید، اما به آن متعهد نمی شوید. ماه ها یکی پس از دیگری می گذرند بدون آنکه شما در این زمینه اقدامی کرده باشید که نتیجه ای جز تحلیل ماهیچه ها، افزایش چربی بدن و حتی ضعف عضلات قلبی نخواهد بود. فرض کنید که شما در دهه چهارم زندگی خود هستید و معاینات کولونوسکوپی خود را به تعویق می اندازید. این کار شما را در خطر سرطان روده قرار می دهد که به آهستگی رشد می کند و چنانچه در مراحل اولیه تشخیص داده شود درمان آن قطعی است. اگر انجام کارها را اینقدر به تعویق بیندازید که زیر فشار دائمی سررسیدها و کارهای روی هم تلنبار شده باشید، استرس ناشی از آن، بدن، ذهن و رفتار شما را تحت تأثیر قرار می دهد.