کتاب بداهه پردازی قصه سازی یا هنر خلق چیز ها

Impro for Storytellers
کد کتاب : 61148
مترجم :
شابک : 978-6003677203
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب بداهه پردازی قصه سازی یا هنر خلق چیز ها اثر کیت جانستون

از دهه شصت، کیت جانستون کار در زمینه بداهه نوازی را در تئاتر، مدارس و دانشگاه ها رهبری کرده است. ایده‌های منحصربه‌فرد او که در کتاب پیشین بیان شده‌اند، اکنون توسط تمرین‌کنندگان در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته‌اند. کتاب بداهه پردازی قصه سازی یا هنر خلق چیز ها بر روی کار اصلی اولیه ی او بنا شده است اما آن را گسترش می دهد.
تکنیک های کیت در آزادسازی پتانسیل یک فرد در چارچوب کار گروهی تخصص دارند. او به عنوان مربی بازیگری که فریاد می زد "خسته کننده تر باش!" و "تمرکز نکن!" شهرت منفی پیدا کرده است.
کیت جانستون یک معلم و نویسنده الهام بخش است و کتاب بداهه پردازی قصه سازی یا هنر خلق چیز ها مطالعه مادام العمر تعامل انسانی را تشویق می کند.
در بخشی از کتاب آمده است:
" عصر یکشنبه ساعت هشت وهشت دقیقه است و بوی ذرت بوداده به شما میگوید که چیزی عوامانه در شرف وقوع است. نور پروژکتور چرخان و موضعی روی تماشاگران تاب می خورد و موسیقی آغاز شده است و تماشاگران مشغول تشویق اند. گزارشگر درست مقابل تابلوی امتیازات، بالا در سمت راست نیم دایرهی مخاطبان ایستاده است. شروع به صحبت می کند، گرم و صمیمی. خیلی زود با تماشاگران خودمانی شده است. از آنها می خواهد: «به غریبه ی کناردستی ات بگو حالت از چه سبزی ای به هم میخوره؟» یا «یه رازی رو که هرگز به کسی نگفتی به به غریبه ی دیگه بگو!» یا «نزدیک ترین غریبه ای رو که کنارته بغل کن.» "

کتاب بداهه پردازی قصه سازی یا هنر خلق چیز ها

کیت جانستون
کیت جانستون (زاده 22 فوریه 1933) یکی از پیشگامان تئاتر بداهه بریتانیایی و کانادایی است که بیشتر به اختراع سیستم ایمپرو معروف است و بخشی از آن Theatresports است. او همچنین یک مربی، نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان تئاتر است.جانسون تئاتر Loose Moose را بنیان گذاشت و سیستم آموزشی خود را که بیش از 50 سال بر روی تئاتر سنتی تأثیر می گذارد، اختراع کرد. سیستم وی شامل فرمت هایی از قبیل "تئاتر گوریلا"، "میکرو" یا "ماسترو" و "بازی زندگی" است. این مورد اخیر در مجالس تئاتر ملی از تئاتر غیرقابل تحمل ...
دسته بندی های کتاب بداهه پردازی قصه سازی یا هنر خلق چیز ها
نکوداشت های کتاب بداهه پردازی قصه سازی یا هنر خلق چیز ها
Impro for Storytellers provides the necessary theoretical underpinning to conceptualise and put into practice improvised forms in a manner that will enhance student learning, and facilitate sound drama pedagogy
این کتاب زیربنای نظری لازم را برای مفهوم سازی و به کار بردن فرم های بداهه به شیوه ای فراهم می کند که یادگیری دانش آموز را تقویت می کند و آموزش نمایش صدا را تسهیل می کند.
Research in Drama Education

The book has the potential to be an invaluable resource for teachers, instructors, or directors who have a desire to expand their own understanding of improvised forms, as well as being a superb primer to help augment the repertoire of the student, actor, or performer.
این کتاب این پتانسیل را دارد که منبع ارزشمندی برای معلمان، مربیان یا کارگردانانی باشد که می خواهند درک خود را از فرم های بداهه گسترش دهند، و همچنین یک آغازگر عالی برای کمک به تقویت کارنامه دانش آموز، بازیگر یا مجری است.
Research in Drama Education

قسمت هایی از کتاب بداهه پردازی قصه سازی یا هنر خلق چیز ها (لذت متن)
عصر یکشنبه ساعت هشت وهشت دقیقه است و بوی ذرت بوداده به شما میگوید که چیزی عوامانه در شرف وقوع است. نور پروژکتور چرخان و موضعی روی تماشاگران تاب می خورد و موسیقی آغاز شده است و تماشاگران مشغول تشویق اند. گزارشگر درست مقابل تابلوی امتیازات، بالا در سمت راست نیم دایرهی مخاطبان ایستاده است. شروع به صحبت می کند، گرم و صمیمی. خیلی زود با تماشاگران خودمانی شده است. از آنها می خواهد: «به غریبه ی کناردستی ات بگو حالت از چه سبزی ای به هم میخوره؟» یا «یه رازی رو که هرگز به کسی نگفتی به به غریبه ی دیگه بگو!» یا «نزدیک ترین غریبه ای رو که کنارته بغل کن.»