کتاب سفر به اعماق فلسفه

How to Live a Good Life
کد کتاب : 61190
مترجم : مانی فرسایی
شابک : 978-6227383133
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 254
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب سفر به اعماق فلسفه اثر مجموعه ی نویسندگان

کتاب «سفر به اعماق فلسفه» اثری است که نخستین بار در سال 2020 به چاپ رسید. مقاله های کوتاه این کتاب در چهار دسته تقسیم شده اند—فلسفه های شرقی باستان، فلسفه های غربی باستان، سنت های مذهبی، و فلسفه های مدرن—و به شکلی تحسین برانگیز از به کارگیری واژگان ثقیل و تخصصی اجتناب می کنند. استاد فلسفه، «اوئن فلانگان»، در یکی از مقاله ها از طریق سوالی که خودش در سال 2000 از «دالای لاما» پرسید، به مطرح کردن آزمایشی فکری می پردازد: آیا فردی را که مرتکب نسل کشی و کشتار جمعی شده، مانند «هیتلر»، باید به قتل رساند؟ او سپس از جواب «دالای لاما» استفاده می کند—«بله، او را بکشید. اما خشمگین نباشید»—تا به کاوش در اهمیت نگرشی بپردازد که خشم و عصبانیت را همیشه مفهومی آسیب زا و نامناسب در نظر می گیرد. «کافمن»، نگاهی موجز و در عین حال جامع به «ارسطوگرایی» را ارائه می کند و «پیلیوچی» نیز همین کار را با «رواقی گری» انجام می دهد.

کتاب سفر به اعماق فلسفه

نکوداشت های کتاب سفر به اعماق فلسفه
A thoughtful, introductory guide to choosing a philosophy for living a meaningful life.
یک راهنمای مقدماتی اندیشمندانه بر انتخاب فلسفه ای برای تجربه یک زندگی پرمعناتر.
Barnes & Noble

A timely portrait of what it means to live an examined life in the twenty-first century.
تصویری بهنگام از معنای «زیست آزموده» در قرن بیست و یکم.
Penguin Random House Penguin Random House

A wonderful summary of the collected wisdom of humanity in a highly readable book.
خلاصه ای شگفت انگیز از خرد جمعی انسانیت در کتابی فوق العاده خواندنی.
Five Books

قسمت هایی از کتاب سفر به اعماق فلسفه (لذت متن)
نکته جالب بعدی هم این بود که اندیشمندان پیرو این فلسفه، خوش نداشتند «اگزیستانسیالیست» نامیده شوند. حتی «گابریل مارسل» که در سال 1945 نخستین بار از این اصطلاح استفاده کرد، بعدها از کاربرد آن سر باز زد. «دوبوار» و «سارتر» نیز با اکراه این لقب را پذیرفتند، چون در هر صورت دیگران آن دو را با همین عنوان می شناختند.

دیدگاه آن ها چندان از شیوه های بودایی برای رهایی از وابستگی و نیل به «نیروانا» دور نیست. این تنها نقطه اشتراک فلسفه شرقی و غربی هم نیست: جهانشهرگرایی «رواقیون» به طرز حیرت انگیزی شبیه این تفکر «کنفوسیوس» است که همگان باید به منزله عضوی از خانواده ما در نظر گرفته شوند.

یک مثال معمولی را در نظر بگیرید: کسی به شما اهانتی می کند، احتمالا با این قصد که احساساتتان را جریحه دار کند. در چنین موقعیتی باید چند چیز را در نظر داشته باشید. اولین مورد این که آیا اهانت واقعا نقدی معتبر به حساب می آید؟ اگر چنین بود، باید آن را بپذیرید و تلاش کنید بهتر باشید. در غیر این صورت چه؟ قضیه را به شوخی برگزار کنید، زیرا او به وضوح حرف کاملا اشتباهی می زند.