کتاب حقوق قرار داد ها

Contract Rights
(اصول و مهارت های قرار داد نویسی )
کد کتاب : 61196
شابک : 978-6227260588
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب حقوق قرار داد ها اثر فرهاد بیات

"حقوق قرار داد ها" اثری است به قلم "فرهاد بیات" که در آن "اصول و مهارت های قرار داد نویسی" را به مخاطبین آموزش می‎‌دهد. این اثر متعلق به مجموعه‌ی"حقوق برای همه" است که توسط انتشارات طه به عرصه‌ی چاپ رسیده است.
به جز افرادی که در زمینه‌های حقوقی و قضایی مشغول به کار هستند، ممکن است برای مخاطب عمومی این سوال پیش بیاید که چرا ما به این کتاب نیاز داریم؟ مهترین و واضح‌ترین جوابی که می‌توان به این سوال داد، پول است! پول مساله‌ای است که اگر نگوییم همه، در اکثر ارتباطات ما در جامعه، نقش مهمی را ایفا می‌کند. بر مبنای پول است که ما تجارت می‌کنیم و قرارداد می‌بندیم و به نحوی روزگار می‌گذارنیم. از سوی دیگر، ما اغلب از شرایط قراردادهایی که می‌بندیم بی‌‌خبریم و ماهیت آن را درک نمی کنیم. چرا که قوانین این قراردادها برای حرفه‌ای‌ها و افراد متخصص نوشته شده‌اند و ما حتی اگر بخواهیم امتحان کنیم و جا پای آنها بگذاریم، بدون دانش کافی ممکن است حسابی به خودمان ضرر بزنیم. اکثر ما رویکردی آرام در معامله پیش می‌گیریم و حوصله‌ی زمان و پولی را که به خاطر یک اشتباه دفتری در قرارداد، باید صرف به دادگاه رفتن شود، نداریم.
در این شرایط ساده‌ترین راه، بهره بردن از ابزاری است که به زبان مخاطب عام و برای او نوشته و کتاب "حقوق قرار داد ها" به قلم "فرهاد بیات"، دقیقا همان ابزار است. نویسنده کسی است که پیچیدگی قراردادها را درک کرده و توانسته آنها را به زبان ساده به عموم مردم منتقل کند. حتی اگر هرگز در زندگی خود هیچ قراردادی امضا نکرده باشید هم خواندن این کتاب برایتان قابل درک خواهد بود و اثرات مفید خود را در آینده به شما نشان خواهد داد.

کتاب حقوق قرار داد ها

فرهاد بیات
فرهاد بیات متولد سال 1364، دارایکارشناسی حقوق با معدل ممتاز (۱۸/۱۷) از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران؛کارشناسی ارشد حقوق تجارت بین‌الملل با معدل ممتاز (۱۷) از دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی؛ ودکتری تخصصی با معدل ممتاز (۱۸/۶۴) در رشته حقوق خصوصی دانشگاه قم و مدرک مدیریت پیشرفته کسب و کار (DBA) از دانشگاه تهران می باشد.
قسمت هایی از کتاب حقوق قرار داد ها (لذت متن)
بند اول : شناسایی چالشها ، ارائه راهکارها: اولین قدم در مسیر طراحی و تدوین قرارداد ، شناسایی اهداف ، اولویتها و محدودیت ها در این باره است ؛ به عبارت دیگر ، قرارداد وسیله ای برای رسیدن به هدفی مشخص است ؛ بنابراین تنظیم کننده قرارداد باید بداند هدف اصلی از انعقاد قرارداد چیست ؟ اولویت ها کدام است ؟ از دید طرف قرارداد ، سرعت در اجرای قرارداد مهم تر است با کیفیت کار یا قیمت آن ؟ آیا می توان هر شرطی را در قرارداد درج کرد یا هر شخصی را مجری قرارداد نمود ؟ یا اینکه محدودیت هایی نظیر پایین بودن قدرت چانه زنی به دلیل انحصاری بودن محصول و غیره وجود دارد . در هر حال ، پس از ارزیابیهای مقدماتی بالا ، مهم ترین قدم شناسایی چالش های احتمالی است که ممکن است در آینده با آن مواجه شویم ؛ معمولا آگاه شدن از این چالش ها ، مستلزم داشتن تجربه های عملی است ؛ تجربه هایی که برای به دست آوردن آنها دو راه وجود دارد ؛ نخست تجربه های شخصی ، که هزینه تحصیل آن گاهی گزاف است ؛ و دیگری استفاده از تجربه های دیگران ، که معمولا هزینه کمتری دارد .