کتاب از بیت المقدس تا اریحا

De Jerusalén a Jericó
کد کتاب : 61888
مترجم : آرمین مبارک
شابک : 978-9642432448
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب از بیت المقدس تا اریحا اثر ایگناسیو آمستوی

داستان درباره زندگی چند جوان به نام‌های پائولا، ایسابل، ماته‌ئو، لی‌لی و خایمه است. پائولا، ایسابل و ماته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ئو خواهر و برادرند. لی‌لی دوست ماته‌‌‌‌ئو و مهاجری لهستانی است و خایمه جوانی با نارسایی ذهنی.
مادر پائولا، ایسابل و ماته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ئو تازه فوت کرده است. پائولا خواهر کوچکتر، دختری بسیار زیبا است با ناتوانی ذهنی که در اثر یک تصادف ایجاد شده. او در یک مرکز نگهدای معلولین زندگی می‌کند و روزهای تعطیل به خانه می‌رود. ایسابل که سی‌ودو سال است در یک آژانس مسکن کار می کند و دختری مستقل است. ماته‌ئو سی‌وپنج ساله آدمی فرصت‌طلب با کارهای نامشخص است که بعد از مرگ مادرش با لی‌لی، یک زن مهاجر لهستانی به آخانه بازمی‌گردد. خایمه هم از دوستان پائولا و پسری معلول است که جذابیت‌های خاص خودش را دارد و پائولا او را خیلی دوست دارد.
داستان از بیت المقدس تا اریحا، ضرب آهنگی سنگین و موقعیتی بسیار سخت دارد. این اثر، نویسنده به خوبی از پس شخصیت پردازی کاراکتر هایش بر آمده و آن را به کمال رسانده است.
آمستوی در شخصیت‌پردازی اثرش متأثر از تاریخ، زندگی اجتماعی و نگاه عمیقش به زندگی روزمره مردم کوچه و بازار بوده است. او در این اثر با روایت زندگی این خانواده با مرکزیت پائولا، استقامت و غلبه بر مشکلات زندگی و تسلیم آنها نشدن را نشان می‌دهد.

کتاب از بیت المقدس تا اریحا

ایگناسیو آمستوی
ایگناسیو آمستوی نمایشنامه‌نویس، روزنامه‌نگار و معلم اسپانیایی، در سال 1947 در بیلبائو به دنیا آمد. او که از سنین پایین به هر گونه تجلی دانش انسان‌گرا علاقه داشت، روزنامه‌نگاری خواند و به طور حرفه‌ای خود را وقف تلویزیون و رسانه‌های چاپی کرد. او به عنوان دستیار کارگردان، بیش از صد برنامه نمایشی تلویزیون اسپانیایی ساخته است. و در جنبه نویسندگی خود، او با جدیت در مطبوعات محلی باسک و برخی از برنامه های پخش ملی روتاری به عنوان دنیای روزانه قرن بیست و یکم کار کرده است.