کتاب سفرنامه هربرت

A description of the Persian monarchy now being
(و گزارش رابرت استودارت)
کد کتاب : 62060
مترجم :

شابک : 978-6009450183
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سفرنامه هربرت اثر توماس هربرت

سر توماس هربرت که شما در این کتاب سفرنامه او را میخوانید شرحی مفصل از آن چه از ایران دیده است را به طرز فوق العاده ای رائه می دهد. این کتاب می تواند حتی به عنوان یک منبع معبر تاریخی مورد استفاده قرار گیرد. هربرت در این کاب شرحی دقیقی از سفر خود به ایران ارائه می دهد که حاوی جزئیات زیادی است.
قدیمی‌ترین سفرنامه‌ای که در این نمایشگاه به نمایش درآمده، سفرنامه توماس هربرت است که وصف سفر این جهانگرد به نقاط گوناگون جهان از جمله ایران است. این کتاب در سال 1638 میلادی به زبان انگلیسی در لندن منتشر شده است. از دیگر سفرنامه‌های ارزشمند موجود در این نمایشگاه می‌توان به سفرنامه‌ای فرانسوی اشاره کرد که به سال 1887 میلادی منتشر شده است. برخی از سفرنامه‌های این نمایشگاه، نقشه‌های قدیم از ایران در فاصله سال‌های 1638 تا 1909 میلادی را در خود جای داده‌اند.

او یک جهان گرد انگلیسی، مورخ و نجیب زاده بود. هربرت در خانواده ای یورکشایر به دنیا آمد. محل تولد او، سازه ای با قاب چوبی، هنوز در یورک پابرجاست و به خانه هربرت معروف است. تعدادی از اجداد هربرت در آن منطقه بزرگان و بازرگانان بودند - مانند پدربزرگ او.


کتاب سفرنامه هربرت

توماس هربرت
سِر توماس هربرت ( Sir Thomas Herbert) (۱۶۸۲–۱۶۰۶) از نجیب‌زادگان و درباریان انگلیسی بود که در سال ۱۶۲۷ (۱۰۰۵ ه‍.ش / ۱۰۳۶ ه‍.ق) به همراه هیئت نمایندگی که چارلز اول به ریاست سِر دادمور کاتن (Sir Dodmore Cotton) به دربار شاه عباس اول روانه کرده بود به ایران آمد.ربرت که در زمان دیدارش از ایران بسیار جوان بود، از شعور و دایره دید وسیعی برخوردار بود. وی نه تاجر بود، نه دیپلمات. تنها ذوق تحقیق و کنجکاوی او را به سفر کشانده بود. ضمن آن که او در نویسندگی هم تبحری خاص داشت. هربرت شرح...
دسته بندی های کتاب سفرنامه هربرت