کتاب آئینه

Ayineh
کد کتاب : 62348
شابک : 978-9642569236
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 816
سال انتشار شمسی : 1386
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

آیینه
Ayineh
کد کتاب : 65140
شابک : 978-9643205010
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 520
سال انتشار شمسی : 1391
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب آئینه اثر محمد حجازی

این مجموعه مقالاتی ادبی از "محمد حجازی"، نویسنده معاصر، شامل خاطرات و داستان‌هاست که به شکل داستان‌ها و خاطرات نگاشته شده‌اند. برخی از عناوین این مقالات عبارتند از: "شیرین کلا"، "یک فیلسوف بزرگ"، "معالجه‌ی امراض روحی"، "مجلس عیادت"، "آسایش زندگی"، "کشف ادبی"، "تفرج نوروز"، "کتاب لغت"، "مجمع زندانیان"، "سعدی و حافظ" و "مارگیر".

به عنوان نمونه، داستان "مارگیر" در خصوص زنی است که در حومه‌ی شهر زندگی می‌کند. روزی، او صدایی از صندوق‌خانه‌اش می‌شنود که به گوش می‌آید. به سرعت به سمت صندوق‌خانه حرکت می‌کند و متوجه می‌شود که یک دزد در حال جمع کردن وسایل داخل صندوق‌خانه است. او تصمیم می‌گیرد برای فرار از دزد به ایوان برود، اما در ایوان با یک مار روبرو می‌شود. زن، با دیدن مار، وارد حالت شوک می‌شود و وقتی به هوش می‌آید، متوجه می‌شود که دزد، مار را کشته و هیچ وسیله‌ای از خانه را به سرقت نبرده است. او با درک این موضوع، مبلغی پول به دزد می‌دهد و به او می‌گوید که هرگاه نیاز به پول داشت، به خانه‌اش بیاید. از آن زمان به بعد، مارگیر یک‌بار در ماه به خانه‌ی زن می‌آید و مبلغی پول از او دریافت می‌کند.

کتاب آئینه

محمد حجازی
محمد حجازی، ملقب به مطیع‌الدوله (۲۵ فروردین ۱۲۷۹ در تهران - ۱۰ بهمن ۱۳۵۲ در تهران)، نویسنده، رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، مترجم، سیاست‌مدار و روزنامه‌نگار معاصر ایرانی بود.سید محمد حجازی، فرزند نصرالله مستوفی، پدرش مستوفی دربار قاجار بود. محمد حجازی تحصیلات مقدماتی خود را در مدرسه سن لویی در تهران انجام داد. پس از گذراندن دوران تحصیلی متوسطه به فرانسه رفت در آنجا دانشنامه مهندسی در تلگراف بی‌سیم گرفت و پایان‌نامه خود را در برلین به فارسی ترجمه کرد. در مراجعت ب...