کتاب نامه های نیچه

Selected Letters of Friedrich Nietzsche
کد کتاب : 6248
مترجم :
شابک : 978-600-176-175-1
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1921
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

فردریش نیچه از برجسته ترین فیلسوفان قرن نوزدهم

معرفی کتاب نامه های نیچه اثر فردریش نیچه

کتاب نامه های نیچه، اثری نوشته ی فردریش نیچه است که نخستین بار در سال 1921 به چاپ رسید. این مجموعه که دربردارنده ی بیش از دویست نامه از نیچه است، مکاتباتی ارزشمند درباره ی موضوعات مهم برای این فیلسوف—از جمله فلسفه، تاریخ، اخلاقیات، موسیقی و ادبیات—را ارائه می کند. در این کتاب همچنین، نامه هایی درباره ی زندگی شخصی نیچه وجود دارد که نشان دهنده ی فراز و نشیب های مختلف زندگی او هستند. در میان اسامی دریافت کنندگان این نامه ها، نام هایی همچون ریچارد واگنر، اروین رود، لو سالوم، مادر نیچه و خواهرش، الیزابت، به چشم می خورند. علاوه بر این ها، رو به وخامت رفتن سلامت روانی نیچه نیز در نامه ای بسیار تکان دهنده از فرانز اوربک آورده شده است.

کتاب نامه های نیچه

فردریش نیچه
فریدریش ویلهلم نیچه، زاده ی 15 اکتبر 1844 و درگذشته ی 25 آگوست 1900، فیلسوف، شاعر، منتقد ادبی، آهنگساز آلمانی و استاد لاتین و یونانی بود.نیچه در شهر کوچک روکن واقع در لایپزیک پروس به دنیا آمد. او در ابتدا در مدرسه ای عمومی و پس از آن در مدرسه ای خصوصی مشغول به تحصیل شد.نیچه پس از فارغ التحصیلی در سپتامبر 1864، به امید رسیدن به سمت کشیش پروتستان، در دانشگاه بن به تحصیل الهیات و فیلولوژی کلاسیک مشغول شد. نیچه پس از یک ترم تحصیل، به مطالعات الهیاتی خویش پایان داد و ایمان و اعتقادات مسیحی خویش را...
نکوداشت های کتاب نامه های نیچه
The letters of the most important philosopher of the 19th century.
نامه های مهم ترین فیلسوف قرن نوزدهم.
Book Depository

Strange and brilliant.
عجیب و درخشان.
Forgotten Books

قسمت هایی از کتاب نامه های نیچه (لذت متن)
تا حال حاضر روحیه ی من به خاطر دردهای مداومی که بیماری مزمنم باعث آن شده، افسرده نشده است؛ گاهی حتی بیشتر احساس خوشحالی می کنم و حتی خوشحال تر از زندگی پیشین خود هستم؛ من این اثر بهبودی و استحکام را مدیون چه چیزی هستم؟ مطمئنا نه به همنوعان و دوستانم، چرا که به غیر از چند استثنا، همه ی آن ها در طول این چند سال اخیر خود را صدمه دیده از جانب من نشان داده اند، و از گفتن آن ابایی نداشتند.

شما نسخه ی خطی آخر من را به طور کامل بخوانید دوست عزیز، و از خودتان بپرسید آیا اثری از رنج یا افسردگی در آن دیده می شود یا نه. باور نمی کنم چیزی باشد، و این باور نشانی بر این است که باید قدرتی پنهان در این دیدگاه ها وجود داشته باشد، و مدرکی بر ناتوانی و رخوت که دشمنانم به دنبال آن هستند، وجود ندارد.