کتاب چه چیزی واقعی است؟

What Is Real?
(جست و جویی بی پایان در معنای فیزیک کوانتوم
کد کتاب : 62539
مترجم :
شابک : 978-6227124439
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

نامزد جایزه Goodreads در بخش علم و فناوری در سال 2018

معرفی کتاب چه چیزی واقعی است؟ اثر آدام بکر

کتاب «چه چیزی واقعی است» اثری نوشته «آدام بکر» است که اولین بار در سال 2018 به چاپ رسید. اغلب فیزیکدانان در اوایل قرن بیستم اعتقاد داشتند که فیزیک کوانتوم هیچ چیزی را درباره جهان و زندگی روزمره آشکار نمی کند. «بکر» در این کتاب، مخالفان با این نگرش را مورد توجه قرار می دهد: دانشمندی به نام «دیوید بوم» با نظریه «موج خودران» در دهه 1950 ایده های مرسوم را به چالش کشید؛ «هیو اورت» مسیر کنجاوی خود را تا تفاسیر علمی‌تخیلی‌مانند در مورد «جهان های چندگانه» دنبال کرد؛ و «جان استورات بل»، قاعده ای را به وجود آورد که بعدها «ژرف ترین اکتشاف علم» خوانده شد. نثر جذاب و اطلاعات آموزنده درباره زندگی و کار دانشمندانی بزرگ باعث می شود حتی پیچیده ترین توضیحات نظری در کتاب به شیوه ای سرگرم کننده به مخاطبین انتقال یابد.

کتاب چه چیزی واقعی است؟

آدام بکر
آدام مایکل بکر (متولد 1984) اخترفیزیکدان، نویسنده و فیلسوف علمی آمریکایی است. او متخصص ارتباطات علمی و روابط رسانه ای در آزمایشگاه ملی لارنس برکلی است. آثار او شامل کتاب "واقعی چیست؟" است که توسط Basic Books منتشر شده است، که به بررسی تاریخ و شخصیت‌های پیرامون توسعه و تکامل فیزیک کوانتومی می‌پردازد و شامل ارزیابی مدرن تفسیر کپنهاگ است.
نکوداشت های کتاب چه چیزی واقعی است؟
Becker lucidly relates the complicated history of quantum foundations.
«بکر» به شکلی گویا، تاریخ پیچیده شکل گیری نظریه کوانتوم را روایت می کند.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A useful introduction to the history of quantum theory for scientifically inclined readers.
مقدمه ای مفید بر تاریخ نظریه کوانتوم برای مخاطبین علاقه مند به علم.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

A thorough, illuminating exploration of the most consequential controversy in modern science.
کاوشی جامع و روشنگرانه در مورد مهم ترین جدال در علم مدرن.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب چه چیزی واقعی است؟ (لذت متن)
مثلا فرض کنید در آزمایشگاهی، یک اتم در مسیری در حال پرسه زدن باشد و به یک دوراهی برخورد کند که در آن می تواند به چپ یا راست برود. اما اتم به جای انتخاب یک راه و ادامه آن-کاری که من و شما انجام می دهیم-با بحران دودلی در مورد کجا بودن و کجا نبودن دست به گریبان می شود.

اینطور نیست که اتم شکافته شود یا یک مسیر و بعد مسیر دیگر را انتخاب کند-بلکه بی اعتنا به قوانین منطق، هر دو مسیر را همزمان طی می کند. قوانینی که برای من و شما و شاهزاده های دانمارکی کاربرد دارند، برای اتم ها کاربردی ندارند. آن ها در جهان متفاوتی زندگی می کنند که فیزیک متفاوتی بر آن حاکم است: جهان زیرمیکروسکوپی کوانتوم.

تقریبا صد سال پس از این که نظریه کوانتوم برای اولین بار شکل گرفت-پس از این که جهان و زندگی تک تک انسان های موجود در آن را، خوب یا بد، به طور کامل تغییر داد-ما هنوز نمی دانیم که این نظریه درباره ماهیت واقعیت چه می گوید. این داستان کاملا عجیب، موضوع کتاب حاضر است.