کتاب علم خود شکوفایی

The Science of Self Improvement
کد کتاب : 62643
مترجم :
شابک : 978-9648559132
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 166
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب علم خود شکوفایی اثر استیون هندل

این روزها برای دنیای روانشناسی، زمان هیجان انگیزی است. در طول دهه های اخیرتحقیقات فراوانی به منظور دستیابی انسان به یک زندگی حقیقی و رضایت بخش صورت گرقته است. و هرگز در طول تاریخ گذشته ی ما این همه سایت های اینترنتی، وبلاگ و تکنیک های موجود در دسترس نبوده تا مردم بتوانند برای بهبود طرز تفکر، احساسات و تصمیم گیری های خود از توصیه ها و امکانات موثق علمی بهره مند شوند. توسعه ی قابلیت دسترسی به موضوعات روانشناسی اینک برای بسیاری از مردم عادی حقیقتا سودمند می باشد. این اطلاعات اگر چه ممکن است نتواند ضرورت مراجعه به روان درمانگر یا روانشناس را تأمین کند، اما برای آن ها که بخواهند کیفیت زندگی خود را بهبود بخشیده، و الزاما مشکل ذهنی یا روانی هم نداشته باشند، گزینه های با ارزشی است. درحقیقت دامنه ی مطالعات روانشناسی، بخصوص در دهه های اخیر، علاوه بر اختلالات ذهنی، به موضوعات مهم دیگری از جمله: شکوفائی و فضیلت انسان گسترده شده است. روانشناسان اینک در جستجوی پاسخ به سوالات زیر هستند:
. مردم چگونه می توانند به زندگی شادتری هدایت شوند؟
. مردم چگونه می توانند الگوی فکر و عقیده خود را تغییر دهند؟
. مردم چگونه می توانندتصمیم گیرنده ی باهوشتری باشند؟
. مردم چگونه می توانند هیجانات خود را کنترل و تنظیم کنند؟
. مردم چگونه می توانند عادات خود را به آسانی تغییر دهند؟
. مردم چگونه می توانند بیشتر با انگیزه باشند؟
. مردم چگونه می توانند در کار و حرفه، سودبخش باشند؟
. مردم چگونه می توانند استرس را موثرتر مدیریت کنند؟
. مردم چگونه می توانند روابط خود را توسعه دهند؟
. مردم چگونه می توانند با تمرین و پرهیز، بهره ی هوشی خود را تقویت کنند؟
تقریبا برای هر کسی این سوالات مهم هستند و خوشبختانه روانشناسان امروزه به بعضی از پاسخ ها و آگاهی های با ارزش دست یافته اند که شما در این کتاب با خیلی از آن ها آشنا خواهید شد. هدف علم خودشکوفائی، کمک به آشنا کردن مردم به چگونگی عملکرد ذهن و استفاده موثر از آن برای خلق یک زندگی بهتر است.
در راهنمائی های این کتاب، ضمن ترسیم تحقیقات بسیاری از روانشناسان مختلف و مکاتب روانشناسی، توصیه ها، امکانات و تکنیک های مختلف عرضه می شود تا هر کسی بتواند از همین امروز تغییرات مثبت را در خودش ایجاد کند. آنچه که من دریافته ام اینست که، هیچ فردی به تنهائی نمی توانسته همه ی پاسخ ها را به دست آورد، اما خیلی ها قطعات مهمی از یک پازل بزرگ را پیدا کرده اند.
یکی از عمده ترین دلایل انگیزه ی من نیز در تهیه راهنماها، همین است که بتوانم چهارچوبی فراگیر بسازم تا همه ی جنبه های سلامت ذهن را در بر بگیرد.

کتاب علم خود شکوفایی

استیون هندل
استیون نیل هندل (زاده 29 ژانویه 1945 در بروکلین) یک مربی و بوم شناس آمریکایی است. هندل در حال حاضر استاد ممتاز اکولوژی در دانشگاه راتگرز و استاد مدعو در دانشکده طراحی دانشگاه هاروارد است.