کتاب لاله سیاه

The black tulip
کد کتاب : 6267
مترجم : آرش پوینده
شابک : 9786001760792
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1850
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب لاله سیاه اثر الکساندر دوما

لاله سیاه یک رمان تاریخی و اثری شبیه به یک شعر رمانتیک است که توسط الکساندر دوما نوشته شده است و اولین بار در سال 1850 منتشر شده است. این رمان با یک رویداد تاریخی در سال 1672 آغاز می شود، لینچ کردن یوهان دو ویت، مستمری بزرگ هلندی و برادرش کورنلیس، به عنوان شورشیان علیه ویلیام سوم، صاحب مقام، در نظر گرفته شده اند.
در این سناریو، شخصیت داستانی اصلی کورنلیوس ون بائرل، متعلق به مکتب طبیعی بود که شعار آن این بود: "تحقیر گلها توهین به خداست" . شهر هارلم جایزه 100000 فرانکی را تعیین کرده بود. هر که توانست لاله سیاه بکارد نه تنها جایزه، بلکه شهرت و افتخار کسب می کرد همچنین باغبان نام خود را با نام ثبت شده لاله در تاریخ ماندگار می کرد.
کورنلیوس ون بائرل مرفه، پسرخوانده کورنلیوس دو ویت، علاقه زیادی به پرورش لاله در ایالت خود دارد. سپس او چالش پرورش لاله سیاه را قبول می کند. اما به عنوان یک عامل بدبختی، همسایه او، آیزاک باکستل - که همچنین یک باغبان است - مراقب هر حرکت او است و از ترس موفقیت او، شروع به نقشه کشیدن می کند. به دنبال توطئه‌های ناموفق، باکستل با حسادت، ون بائرل را محکوم می‌کند، زیرا ون بائرل با برادران دی ویت، خائنان آن زمان به ملت، رابطه داشت و ...

کتاب لاله سیاه

الکساندر دوما
دوما به خاطر رمان های ماجراجویانه فراوانش یکی از مشهورترین نویسندگان فرانسه به شمار می رود. بسیاری از رمان های او، از قبیل «سه تفنگدار»، «ملکه مارگو» و «گردنبند ملکه» رمان هایی دنباله دار و سریالی هستند. او علاوه بر رمان نویسی، مقاله نویس، نمایش نامه نویس و خبرنگار پرتوانی بود.