کتاب کالبدشکافی چهار فیلمنامه

Four screenplays : studies in the American screenplay
تلما و لوییز، ترمیناتور ۲، روز داوری، سکوت بره ها، با گرگ ها میرقصد
کد کتاب : 98897
مترجم :
شابک : 978-6227720600‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 656
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

کالبدشکافی چهار فیلمنامه
Four screenplays : studies in the American screenplay
تلما و لوییز، ترمیناتور۲: روز داوری، سکوت بره ها، با گرگ ها می رقصد
کد کتاب : 62678
مترجم :
شابک : 978-9640017616
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 423
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کالبدشکافی چهار فیلمنامه اثر سید فیلد

«کالبدشکافی چهار فیلمنامه» نوشته سید فیلد، مدرس فیلمنامه‌نویسی و نظریه‌پرداز مشهور آمریکایی و ترجمه عباس اکبری است. سید فیلد در «کالبدشکافی چهار فیلمنامه» به بحث و بررسی درباره فیلمنامه فیلم‌های «با گرگ‌ها می‌رقصد» نوشته مایکل بلیک، «ترمیناتور 2: روز داوری» نوشته جیمز کامرون و ویلیام ویشر، «سکوت بره‌ها» نوشته تد تالی و «تلما و لوئیز» نوشته کالی کوری می‌پردازد. تلما و لوئیز داستانی درباره خودشناسی دو زن است که مسئولیت اعمال خود را می پذیرند، فیلمی بحث انگیز است. به نظر می رسد که تا امروز مردم می خواسته اند که فیلم را بگیرند و تکه تکه کنند، ندایی از عمق وجود تحریکمان می کند. بله، البته بی عیب و نقص نیست. که چی؟ مردم پایان آن را دوست ندارند. که چی؟ بعضی صحنه های پرتحرک بیش از حد طولانی است، که چی؟ اگر با نگاهی دقیق و حساس بررسی شود، نه تنها از نظر سبک بلکه از لحاظ اندیشه، فیلمنامه ی نافذی است.
وقتی سکوت بره ها را دیدم و قدم از سالن سینما بیرون گذاشتم، احساس کردم که هم اکنون فیلم بزرگی دیده ام. به عنوان یک تجربه سینمایی، واقعی تر از دیگر فیلم هایی از این نوع بود که درباره ی قلدر / شیطان / روانی/ دیوانه و قاتل حرفه ای پرده ی سینما را پر کرده اند. آنچه بیش از همه مرا ترساند، این بود که نکند هانیبال لکتر همسایه دیوار به دیوار من باشد. نشستن روی صندلی سینما کنار مخاطب و دیدن این فیلم، همان نوع تأثیر عاطفی را بر من نهاد که روح(یچکاک) در اولین نمایش روی مخاطب خود داشته است، آیا صحنه دوش حمام را به یاد دارید؟ (عباس اکبری)

کتاب کالبدشکافی چهار فیلمنامه

سید فیلد
سیدنی الوین فیلد، زاده ی 19 دسامبر 1935 و درگذشته ی 17 نوامبر 2013، فیلمنامه نویس برجسته و نویسنده ای آمریکایی بود. فیلد در هالیوود کالیفرنیا به دنیا آمد و تحصیلات خود را در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی گذراند.او پس از تحصیل، به تدریس فیلمنامه نویسی در دانشگاه کایفرنیای جنوبی پرداخت. فیلد همچنین نویسندگی و تولید سریال های تلویزیونی زیادی را در کارنامه ی خود دارد.سید فیلد در 77 سالگی در خانه اش درگذشت.