کتاب خود و مکانیسم های دفاع روانی

The Ego and the Mechanisms of Defence
  • 60,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: شبگون شبگون
    نویسنده:
کد کتاب : 62838
مترجم :
شابک : 978-6008472193
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1936
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خود و مکانیسم های دفاع روانی اثر آنا فروید

این کتاب به یک مشکل خاص می پردازد و آن راه ها و ابزارهایی است که من به وسیله آنها ناراحتی و اضطراب را دفع می کند و بر رفتارهای تکانشی، تأثیرات و تمایلات غریزی کنترل می کند. این کتاب کمک بزرگی به روانشناسی و روانکاوی است.

"او" در بدو تولد، نقش خود را بازی می‌کند و در تداوم مسیر سرنوشت انسان جای می‌گیرد، بنابراین او به عنوان یک شخصیت اساسی، غرایز را فراگیر می‌کند. بخشی از او به‌طور خاص رشد و تکامل می‌یابد و در عین حال به عنوان واسطه‌ای بین او و دنیای خارجی عمل می‌کند. این ناحیه از ذهن به عنوان "من" شناخته می‌شود و وظیفه حفاظت از بقا به عهده من است. من با آگاهی از محرک‌ها، نگه‌داشتن تجارب، سازگاری با محرک‌ها یا گریز از آن‌ها، کنترل مطالبات غریزه‌ها، تأخیر در ارضای آن‌ها، یا حتی سرکوب کامل تحریک‌ها و هیجانات آن‌ها اقدام می‌کند. این کتاب، یکی از مشهورترین آثار آنا فروید، دختر سیگموند فروید، به تحقیق در راه‌ها و ابزارهایی می‌پردازد که من از آن‌ها برای کنترل و مدیریت رفتار، احساسات و انگیزه‌های غریزی خود بهره می‌برد تا رنج و اضطراب را از بین ببرد.

کتاب خود و مکانیسم های دفاع روانی

آنا فروید
آنا فروید (Anna Freud) (۳ دسامبر ۱۸۹۵ - ۹ اکتبر ۱۹۸۲) روانکاو اتریشی و همچنین ششمین و آخرین فرزند زیگموند فروید و مارتا برنایز بود. او به‌دنبال راه پدرش به روان‌کاوی و به حوزه‌های تازه متولد شده روانکاوی کمک کرد.در کنار ملانی کلاین، او ممکن است بنیانگذار روانشناسی کودک روانکاوی در نظر گرفته شود.