کتاب مجموعه داستان های‏ شل‏ سیلور استاین

Shel Silverstein
کد کتاب : 62861
مترجم :
شابک : 978-6009572496
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 391
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب مجموعه داستان های‏ شل‏ سیلور استاین اثر شل سیلوراستاین

شلدون آلن سیلورستاین نویسنده، شاعر، کاریکاتوریست، خواننده، ترانه سرا، موسیقی دان و نمایشنامه نویس آمریکایی بود. سیلورستین که در شیکاگو، ایلینویز به دنیا آمد و بزرگ شد، قبل از فراخوانی به ارتش ایالات متحده، مدت کوتاهی در دانشگاه حضور یافت. در طول ظهور او در دهه 1950، تصاویر او در روزنامه ها و مجلات مختلف، از جمله Playboy با محوریت بزرگسالان منتشر شد. او همچنین یک کتاب الفبای طنز آمیز بزرگسالان به نام Uncle Shelby's ABZ Book با نام سبک «Uncle Shelby» نوشت .
به عنوان یک نویسنده کودکان، برخی از آثار تحسین شده او عبارتند از: درخت بخشنده، جایی که پیاده رو به پایان می رسد، و نوری در اتاق زیر شیروانی. آثار او به بیش از 47 زبان ترجمه شده و بیش از 20 میلیون نسخه فروخته است. به عنوان یک ترانه سرا، سیلورستاین در سال 1969 آهنگ جانی کش "پسری به نام سو" را نوشت که در رتبه 2 بیلبورد هات 100 ایالات متحده قرار گرفت. آهنگ های او توسط طیف گسترده ای از بازیگران دیگر از جمله تامپال گلیزر، ایرلندی ضبط و محبوب شده اند.
کتاب «مجموعه داستان های شل سیلور استاین» نوشته اوست که توسط نشر «شبگون» منتشر شده است.

کتاب مجموعه داستان های‏ شل‏ سیلور استاین

شل سیلوراستاین
شل سیلوراستاین با نام کامل شلدون آلن سیلوراستاین، زاده ی 25 سپتامبر 1930 و درگذشته ی 10 می 1999، شاعر، نویسنده، کاریکاتوریست و خواننده ی آمریکایی بود.سیلوراستاین یک دختر و یک پسر داشت. دخترش شوشانا در 11 سالگی از دنیا رفت و تنها پسرش ماتیو در هنگام فوت پدر 12 ساله بود. او هرگز نمی خواست که برای بچه ها بنویسد و با اصرار یکی از دوستانش که نویسنده ی کودک بود به جهان ادبیات کودک وارد شد و سبکی جدید و منحصر به فرد را بنیان نهاد. سیلوراستاین اگرچه به عنوان شاعر و نویسنده ی کودک شناخته می شود، اما آ...
دسته بندی های کتاب مجموعه داستان های‏ شل‏ سیلور استاین
قسمت هایی از کتاب مجموعه داستان های‏ شل‏ سیلور استاین (لذت متن)
پسرکی عاشق درخت سیب و درخت سیب عاشق پسرک است. یک روز درخت از برگ هایش به پسرک می دهد تا او برای خودش تاج درست کند. روز دیگر به او سیب می دهد، روز بعد از پسرک می خواهد که روی شاخه های او بنشیند و برای خودش تاب بازی کند، پسرک بزرگ می شود و درخت بخشنده همچنان او را همراهی می کند. پسرک به مرد جوانی تبدیل می شود و برای خودش خانه می خواهد، درخت از پسرک می خواهد که شاخه های او را ببرد و برای خودش خانه ای درست کند. سرانجام از درخت جز کنده ای باقی نمی ماند و پسرک که حالا به یک پیرمرد تبدیل شده است، روی کنده می نشیند و استراحت می کند. کتاب حاضر شامل 6 داستان به دو زبان فارسی و انگلیسی از شل سیلور استاین است که در سال های مختلف به چاپ رسیده است. عنوان های داستان ها از این قرار است: درخت بخشنده، یک زرافه و نیم؛ کی یک کرگدن ارزون می خواهد؟؛ در جست وجوی قطعة گم شده، آشنایی قطعة گم شده با دایرة بزرگ و سرگذشت لافکادیو.