کتاب آزمون ها و ارزیابی های ورزشی NSCA

NSCA’s guide to tests and assessments
  • 299,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: حتمی حتمی
    نویسنده:
کد کتاب : 62946
مترجم :
شابک : 978-6006904917
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آزمون ها و ارزیابی های ورزشی NSCA اثر تاد میلر

از دیرباز، آزمون و سنجش علوم ورزشی، سمت و سوی بالینی داشته است، و در اصل از دریچه بیماری و پیشگیری از بیماری مورد توجه قرار می‌گرفت. به آزمون‌های عملکرد ورزشی کمتر توجه می‌شده است که این کم توجهی در پیشینه کار به خوبی انعکاس‌ دارد. آزمون‌های توان، سرعت، چابکی و جنبش‌پذیری (همه موضوعاتی که در این کتاب بررسی می‌شوند) رابطه تنگاتنگی با عملکرد ورزشی دارند و به ندرت در مراکز بالینی استفاده شده. این کتاب که منبعی برای مربیان، کمک مربیان، دانشجویان، و ورزشکاران با سطوح مهارتی گوناگون می‌باشد، اهمیت آزمون و سنجش عملکرد ورزشی را مطرح می‌کند.
متن با آزمون، تجزیه تحلیل داده‌ها و روش‌های تفسیر نتایج و نتیجه‌گیری شروع می‌شود. فصل‌های بعدی شامل آزمون‌های پایه (مثل اندازه‌گیری ترکیب بدنی و فشارخون) تا آزمون‌های پیچیده‌تر مثل سنجش آستانه لاکتات و توان هوازی می‌شود. هرچند همه این آزمون‌ها از نظر پیچیدگی متفاوتند، ولی این تغییرپذیری درجه اهمیت آنها را نشان نمی‌دهد. برای مثال، سنجش ترکیب بدنی کار نسبتا ساده‌ای است، در حالیکه کاربرد آن در عملکرد ورزشی خیلی خیلی مهم است. بدیهی است چربی اضافی می‌تواند در عملکرد ورزشی و در ورزش‌های مبتنی بر سرعت، شتاب و تغییر جهت سریع تعیین کننده باشد. هرچند مربیان اغلب ساعت‌های زیادی را صرف تمرین سرعت می‌کنند اما به سنجش یا بهتر شدن ترکیب بدنی کمتر توجه می‌کنند. ما امیدواریم این متن نه تنها به عنوان یک وسیله آموزشی برای هدایت آزمون‌های ویژه استفاده شود، بلکه به مربیان در تعیین آزمون‌های مناسب برای جمعیت‌های خاص کمک کند. برای مثال، یک آزمون توان هوازی ممکن است برای پرتاب‌گری که عملکرد آن در درجه اول ریشه در قدرت و توان دارد، مناسب نباشد. برعکس، مربی دوندگان استقامتی ممکن است از اجرای آزمون چابکی چندان منتفع نشوند. بنابراین، تصور اینکه کتاب باید خط به خط خوانده شود یا همه آزمون‌ها برای همه ورزشکاران مناسبند، تصور درستی نیست.
با تخصصی و پیچیده تر شدن حوزه قدرت و آماده‌سازی، روش‌های برنامه‌های تمرینی نیز باید از راه طراحی، اجرا، و آزمون نیز پیشرفت کنند. یک برنامه تمرینی که در آن پیشرفتی وجود نداشته باشد، در کل کامل نیست، هرچند در بین ورزشکاران رایج باشد. ما اطمینان داریم که متن حاضر پایه محکمی بنا می‌کند که از طریق آن شما می‌توانید آزمون‌ و برنامه‌های اندازه‌گیری خود را توسعه دهید، به شما این امکان را می‌دهد تا به عنوان مربی در حد عالی پیشرفت کنید و عملکرد ورزشکاران خود را به حداکثر برسانید.

کتاب آزمون ها و ارزیابی های ورزشی NSCA

تاد میلر
پروفسور میلر به عنوان یک متخصص آمادگی جسمانی برجسته و یک مربی وزنه برداری سطح 1 ایالات متحده، تجربیات میدانی فوق العاده ای را برای تحقیقات خود در زمینه فیزیولوژی عضلانی به ارمغان می آورد. تمرکز اولیه او بر تأثیر تمرینات قدرتی بر عملکرد ورزشی به علاقه مندی به نحوه واکنش انسان ها به سفرهای فضایی طولانی مدت تبدیل شد. برای کسب اطلاعات بیشتر، دکتر میلر از مدل های حیوانی برای بررسی اثرات مضر ریزگرانش بر فیزیولوژی و چگونگی مقابله با این اثرات با ورزش استفاده کرده است. آخرین کار او با ناسا شامل آزمای...
دسته بندی های کتاب آزمون ها و ارزیابی های ورزشی NSCA