کتاب نظام های اطلاعات مدیریت در ورزش

Sport Management
کد کتاب : 62977
شابک : 978-6006904993
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 306
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نظام های اطلاعات مدیریت در ورزش اثر مجموعه ی نویسندگان

امروزه اطلاعات برگ برندة انواع سازمان‌ها و افراد است. اهمیت این مسئله تا جایی پیش رفته است که از اطلاعات به‌عنوان یکی از منابع کلیدی در کنار منابع «انسانی، مالی، فیزیکی و اداری» یاد می‌شود. این منبع از باارزش‌ترین منابع برای تصمیم‌گیری است؛ اطلاعات برخوردار از کیفیت مناسب منجر به بهبود تصمیم‌گیری و کاهش خطای آن می‌شود. کیفیت و کمیت اطلاعات برای تصمیم‌گیری، وابسته به عوامل متعددی است و اطلاعات باید از «دقت، صحت، تازگی و سرعت» برخوردار باشد و به نحوی پردازش شود که توان و کیفیت تصمیم‌گیری کارکنان و به‌ویژه مدیران را ارتقاء دهد. اداره اثربخش و کارآمد سازمان‌ها در دنیای پیچیده امروز، به جمع‌آوری و پردازش انبوهی از داده‌ها و اطلاعات نیاز دارد. حجم بالای برخی از این داده‌ها گردآوری دستی و معمولی را دشوار و ناممکن می‌کند. «سیستم اطلاعات مدیریت» گزارش‌های لازم برای فراگرد تصمیم‌گیری مدیران سطوح مختلف را فراهم می‌کند. این نظام در اغلب سازمان‌ها ازجمله سازمان‌های ورزشی به پدیده‌ای فراگیر تبدیل‌شده است. مدیران سازمان‌های بزرگ و کوچک ورزشی نظیر «وزارت ورزش و جوانان»، «کمیته ملی المپیک»، «ادارات کل استانی»، «فدراسیون‌های ورزشی» و «باشگاه‌ها» با حجم عظیمی از اطلاعات مرتبط با تصمیم‌گیری روبرو هستند. یک نظام موثر اطلاعات مدیریت به آن‌ها کمک می‌کند تا با خطای کمتر و در زمان مناسب تصمیم‌ بگیرند.

«فناوری اطلاعات» تخصصی بین‌رشته‌ای و شامل «گردآوری، سازمان‌دهی، ذخیره و نشر اطلاعات» با استفاده از ابزار «رایانه‌ای و مخابراتی» است. نظام‌های اطلاعات مدیریت در ورزش و دیگر اسامی مربوط به این حوزه را می‌توان به‌عنوان یک درس در مقاطع تحصیلی مختلف رشته مدیریت ورزشی مشاهده کرد. چاپ نخست این کتاب باهمت جمعی از همکاران در نگارش فصول مختلف منتشر شد. نظر به بازخوردهای به‌دست‌آمده از تدریس چاپ اول کتاب، ویراست دوم آن با تأکید بر حفظ نقاط قوت و تقویت مطالب پیشین با تغییرات بیش از 50 درصدی تدوین شد.

هر فصل کتاب نظام های اطلاعات مدیریت در ورزش MIS با ارائه اهداف فصل و در ادامه یک مقدمه آغاز و پس از ارائه محتوای اصلی در پایان هر فصل خلاصه، فعالیت‌هایی برای یادگیری و درنهایت ارزشیابی فصل به پایان می‌رسد. چارچوب کتاب به نحوی تنظیم‌شده است تا دانشجویان و کاربران به‌راحتی با مفاهیم آن ارتباط برقرار کنند.

کتاب نظام های اطلاعات مدیریت در ورزش

دسته بندی های کتاب نظام های اطلاعات مدیریت در ورزش